Schoenenmerk Bally in de etalage | RetailDetail

Schoenenmerk Bally in de etalage

Schoenenmerk Bally in de etalage
Shutterstock

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Focus op drank en voeding

De verkoop van Bally past in de strategie van JAB Holding om de luxemerken van de hand te doen. Naast Bally en Jimmy Choo beschikt het ook nog over het ledermerk Belstaff. Het investeringsbedrijf wil zich in de toekomst focussen op voeding en drank. Zo is het nu al eigenaar van een reeks koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, en heeft het meer dan 2.000 broodjeszaken in handen in de Verenigde Staten en Canada. Ook parfum- en cosmeticabedrijf Coty is eigendom van JAB.

 

JAB nam Bally in 2008 over van het Amerikaanse investeringsfonds Texas Pacific Group. Het schoenenmerk heeft een omzet van ongeveer 400 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro).

 

Vorige maand raakte nog bekend dat Michael Kors de strijd heeft gewonnen rond luxeschoenenmerk Jimmy Choo. Het Amerikaanse modebedrijf telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het merk. In april was al bekend geraakt dat Jimmy Choo, waar JAB 70 procent van de aandelen in handen had, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.