Schoenenmerk Bally in de etalage

Schoenenmerk Bally in de etalage

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Focus op drank en voeding

De verkoop van Bally past in de strategie van JAB Holding om de luxemerken van de hand te doen. Naast Bally en Jimmy Choo beschikt het ook nog over het ledermerk Belstaff. Het investeringsbedrijf wil zich in de toekomst focussen op voeding en drank. Zo is het nu al eigenaar van een reeks koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, en heeft het meer dan 2.000 broodjeszaken in handen in de Verenigde Staten en Canada. Ook parfum- en cosmeticabedrijf Coty is eigendom van JAB.

 

JAB nam Bally in 2008 over van het Amerikaanse investeringsfonds Texas Pacific Group. Het schoenenmerk heeft een omzet van ongeveer 400 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro).

 

Vorige maand raakte nog bekend dat Michael Kors de strijd heeft gewonnen rond luxeschoenenmerk Jimmy Choo. Het Amerikaanse modebedrijf telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het merk. In april was al bekend geraakt dat Jimmy Choo, waar JAB 70 procent van de aandelen in handen had, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.