Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel wil met eigen winkels ook Duitsland en Scandinavië gaan veroveren. Duitsland zal als eerste een nieuwe vestiging van Van Bommel mogen ontvangen.

Expansie buiten de Benelux

Momenteel heeft Van Bommel al eigen vestigingen in Amsterdam, Antwerpen en Brugge. Nu wil het ook verder uitbreiden buiten de Benelux. Duitsland staat als eerste op het programma: het exclusieve schoenenmerk wil er winkels openen in meerdere grote steden.

 

Van Bommel had eerder al een winkel in Berlijn, maar die werd toen om bedrijfseconomische redenen gesloten. "Berlijn is voor ons het startschot op de Duitse markt", liet het merk toen weten. Hopelijk is dat dit keer echt het geval. Naast een winkel in Berlijn moeten er ook nog vestigingen komen in andere Duitse steden.

 

Scandinavië al in het vizier

Zodra Van Bommel zich in Duitsland goed in de markt gepositioneerd heeft, wil het verder uitbreiden naar Scandinavië. Al gaat de directie in het komende halfjaar wel eerst bekijken of daar een markt is voor de schoenen van het merk.

 

Volgens Pepijn van Bommel heeft het merk het relatief gemakkelijk tijdens de economische crisis, in vergelijking met de merken uit de lagere en middensegmenten. Zo gingen het afgelopen jaar onder meer Schoenenreus en House of Shoes failliet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top