Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel wil met eigen winkels ook Duitsland en Scandinavië gaan veroveren. Duitsland zal als eerste een nieuwe vestiging van Van Bommel mogen ontvangen.

Expansie buiten de Benelux

Momenteel heeft Van Bommel al eigen vestigingen in Amsterdam, Antwerpen en Brugge. Nu wil het ook verder uitbreiden buiten de Benelux. Duitsland staat als eerste op het programma: het exclusieve schoenenmerk wil er winkels openen in meerdere grote steden.

 

Van Bommel had eerder al een winkel in Berlijn, maar die werd toen om bedrijfseconomische redenen gesloten. "Berlijn is voor ons het startschot op de Duitse markt", liet het merk toen weten. Hopelijk is dat dit keer echt het geval. Naast een winkel in Berlijn moeten er ook nog vestigingen komen in andere Duitse steden.

 

Scandinavië al in het vizier

Zodra Van Bommel zich in Duitsland goed in de markt gepositioneerd heeft, wil het verder uitbreiden naar Scandinavië. Al gaat de directie in het komende halfjaar wel eerst bekijken of daar een markt is voor de schoenen van het merk.

 

Volgens Pepijn van Bommel heeft het merk het relatief gemakkelijk tijdens de economische crisis, in vergelijking met de merken uit de lagere en middensegmenten. Zo gingen het afgelopen jaar onder meer Schoenenreus en House of Shoes failliet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top