Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië | RetailDetail

Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Schoenenmerk Van Bommel wil naar Duitsland en Scandinavië

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel wil met eigen winkels ook Duitsland en Scandinavië gaan veroveren. Duitsland zal als eerste een nieuwe vestiging van Van Bommel mogen ontvangen.

Expansie buiten de Benelux

Momenteel heeft Van Bommel al eigen vestigingen in Amsterdam, Antwerpen en Brugge. Nu wil het ook verder uitbreiden buiten de Benelux. Duitsland staat als eerste op het programma: het exclusieve schoenenmerk wil er winkels openen in meerdere grote steden.

 

Van Bommel had eerder al een winkel in Berlijn, maar die werd toen om bedrijfseconomische redenen gesloten. "Berlijn is voor ons het startschot op de Duitse markt", liet het merk toen weten. Hopelijk is dat dit keer echt het geval. Naast een winkel in Berlijn moeten er ook nog vestigingen komen in andere Duitse steden.

 

Scandinavië al in het vizier

Zodra Van Bommel zich in Duitsland goed in de markt gepositioneerd heeft, wil het verder uitbreiden naar Scandinavië. Al gaat de directie in het komende halfjaar wel eerst bekijken of daar een markt is voor de schoenen van het merk.

 

Volgens Pepijn van Bommel heeft het merk het relatief gemakkelijk tijdens de economische crisis, in vergelijking met de merken uit de lagere en middensegmenten. Zo gingen het afgelopen jaar onder meer Schoenenreus en House of Shoes failliet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.