Schoenenreus komt niet meer terug | RetailDetail

Schoenenreus komt niet meer terug

Schoenenreus komt niet meer terug

Winkelketen Schoenenreus zal na het laatste faillissement dan toch helemaal verdwijnen. Er was een tijdje sprake van een doorstart, maar moederbedrijf CA Global Partners ziet geen toekomst meer in de formule.

Geen mogelijkheden voor continuïteit

Na het faillissement in januari sloot de curator een deal met GA Europe en CA Global Partners, waarbij 20 van de 121 vestigingen open zouden blijven. Eind april sloten ook die winkels echter de deuren: er was immers geen interesse van buitenlandse overnemers en ook de leveranciers hadden al andere oorden opgezocht. "Uiteindelijk zagen wij geen mogelijkheden meer om de continuïteit van de formule te waarborgen", zegt Antoine Linderhof van CA Global Partners aan RetailNews.

 

GA Europe en CA Global Partners herstructureren wereldwijd bedrijven, waarbij de slecht renderende winkels worden gesloten en de keten wordt verdergezet. Ze willen dat nu ook in Nederland beginnen te doen: "Hier hebben we veel successen mee behaald in de rest van de wereld", aldus Linderhof. "Afgelopen jaar hadden wij onze expertise ook graag getoond in het faillissement van Halfords, maar we waren te laat om in te stappen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.