Scotch & Soda breidt uit in VS | RetailDetail

Scotch & Soda breidt uit in VS

Scotch & Soda breidt uit in VS

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda werkt in de Verenigde Staten verder aan de expansie van het aantal filialen: zo kwam er een nieuwe winkel in Los Angeles en staat er één op de planning in New York.

Focus op Verenigde Staten

De winkel in Los Angeles opende de deuren in Beverly Hills en is de tweede winkel van het Nederlandse merk in de Amerikaanse grootstad. In november komt er dan weer een derde filiaal in New York, in de hippe buurt Williamsburg in Brooklyn.

 

Het nieuwe filiaal in Beverly Hills heeft een oppervlakte van 500 m², waarop Scotch & Soda zowel de dames- als de herencollecties verkoopt. De nieuwe vestiging in New York zal dan weer een winkeloppervlakte van 600 m² hebben en ook daar zal zowel kledij voor heren als dames verkocht worden.

 

Scotch & Soda heeft ook al filialen in Boston, San Francisco, Dallas en Seattle. Vorig jaar benoemde het Ari Hoffman als CEO van de Amerikaanse activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.