Scotch & Soda focust op VS

Scotch & Soda focust op VS

Scotch & Soda wil van de Verenigde Staten een belangrijke afzetmarkt maken en is daarom bezig met het uitbreiden van het aantal winkels over de grote plas. Het Nederlandse modelabel heeft momenteel twaalf filialen in de Verenigde Staten, waarvan het nieuwste onlangs open ging in Seattle. Daarnaast heeft het ook nog plannen voor twee nieuwe winkels in Denver en Portland.

Focus op internationale expansie

Deze zomer werd er ook al gestart met een webshop voor de Verenigde Staten en werd Tony Strippoli aangeduid als manager van de Amerikaanse afdeling. Om nieuwe werknemers goed op te leiden gaat het bedrijf trouwens heel ver: alle nieuwe werknemers, ook winkelpersoneel, worden overgevlogen naar Amsterdam voor een training. Zo moeten ze een 'echte aanhanger van de Scotch & Soda-filosofie' worden.

 

Toen in 2011 de overname van Scotch & Soda door Sun Capital Partners in kannen en kruiken was, werd het al snel duidelijk dat het bedrijf zich zou gaan richten op internationale expansie. "Sun Capital heeft ons geholpen onze groei te versnellen. Dat is waar ze voor zijn," zegt brand manager Alex Jaspers in een interview met WWD.com.

Tags: