Scotch & Soda trekt naar India

Scotch & Soda trekt naar India

Scotch & Soda trekt naar India

De Nederlandse modeketen Scotch & Soda gaat filialen openen in India. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met Reliance Brands, dat de uitbreiding van het merk in het land in goede banen moet leiden.

Winkels voor eind 2017

Reliance Brands zal nog voor het einde van 2017 winkels van Scotch & Soda openen in India. Daarnaast zal het ook een webshop openen en komen de collecties in grote warenhuizen te liggen.  “Reliance herkende de stijl en creativiteit van ons doorbrekende merk. We kijken ernaar uit ons unieke merk te vergroten in samenwerking met de expertise van Reliance in deze modemarkt en in deze heel belangrijke regio”, zegt CEO Dirk Jan Stoppelenburg over de nieuwe samenwerking.

 

Tot nu toe was de kleding van Scotch & Soda in India enkel online te vinden via enkele grote marktplaatsen. Het werkte daarvoor samen met Myntra, maar die exclusieve band wordt nu gebroken.

 

Reliance Brands heeft al heel wat ervaring met het uitbaten van winkels in naam van grote internationale merken. Zo werkt het ook samen met Steve Madden, Diesel en Kenneth Cole. Scotch & Soda heeft momenteel wereldwijd al 160 winkels en wordt daarnaast verkocht op meer dan 8.000 andere locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.