Scotch & Soda wil Japan veroveren | RetailDetail

Scotch & Soda wil Japan veroveren

Scotch & Soda wil Japan veroveren

Het Amsterdamse modemerk Scotch & Soda heeft een overeenkomst gesloten met het Japanse distributiebedrijf Itochu Corp om de collecties van het merk in Japan te verkopen, voornamelijk in warenhuizen.

Shop-in-shops

Itochu is het moederbedrijf van Coronet, een modeagentschap dat zal instaan voor de vertegenwoordiging van de herfst- en wintercollecties van Scotch & Soda in Japan. Het agentschap gaat naast de mannencollectie ook de vrouwenlijn Maison Scotch en jeanslabel Amsterdams Blauw aanprijzen. Scotch & Soda hoopt zo de komende drie jaar flink uit te breiden in Japan, dankzij shop-in-shops in grote warenhuizen doorheen het land.

 

Het modemerk werd in 2001 opgericht en heeft momenteel wereldwijd een honderdtal eigen winkels. Daarnaast worden de collecties van het merk verkocht bij meer 7.000 multibrandstores in Europa, Azië en Noord-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.