Setpoint en Miss Etam winnen GfK Fashion Awards

Setpoint en Miss Etam winnen GfK Fashion Awards

De winkelketens Setpoint, Miss Etam, De Bijenkorf en Hunkemöller slepen de GfK Fashion Awards in de wacht. Zij krijgen binnen hun categorie van hun eigen klanten het hoogste rapportcijfer.

Mooie podia in elke categorie

In het segment herenretailers in bovenmode laat Setpoint concurrenten Jack & Jones en Esprit achter zich, terwijl bij de damesretailers in bovenmode Miss Etam de nummer één pakt voor Esprit en The Lady Sting. Bij de verkopers van ondermode voor heren wint De Bijenkorf voor Björn Borg en Wehkamp.nl, bij de dames in dit segment pakt Hunkemöller de eerste plaats voor Livera en Lincherie.

 

GfK laat jaarlijks vaste klanten hun modeketens rapportcijfers geven voor onder meer prijs, personeel, aanbiedingen en uiterlijk van de winkels. Deze aspecten worden vervolgens ook nog op belangrijkheid gesorteerd. Ook wordt de kwaliteit van de kleding beoordeeld op basis van zes imagokenmerken. Het blad Textilia publiceert de uitslagen. Prijs is voor consumenten het belangrijkst, gevolgd door collectie, personeel en winkel.

Tags: