'Setpoint paste niet meer in de winkelstraat' | RetailDetail

'Setpoint paste niet meer in de winkelstraat'

'Setpoint paste niet meer in de winkelstraat'

De veranderingen in de Nederlandse winkelstraten zijn mannenmodeketen Setpoint fataal geworden. "De laatste tien jaar is er veel veranderd in de Nederlandse binnensteden. De traditionele mannenmodespecialisten verdwenen steeds meer uit het winkelbeeld", zei topman Robert Meijer.

Omzetten halen werd onmogelijk

"Het publiek op A1-locaties werd jonger en prijsbewuster en Setpoint heeft daarop geanticipeerd door een steeds jonger en gunstiger geprijsd assortiment te gaan voeren", zei hij In een vraaggesprek met het modetijdschrift Textilia. " Uiteindelijk heeft dit, in combinatie met de langaanhoudende crisis, ervoor gezorgd dat de benodigde omzetten niet meer gehaald werden.

 

Setpoint was vooral gevestigd op zogenoemde A1-locaties, de beste vestigingspunten in steden. Dit zorgde ervoor dat de kosten van de winkelpanden relatief hoog waren. In de meeste vestigingen is de uitverkoop van de collectie intussen begonnen, op 30 april sluiten de vestigingen definitief de deuren. De franchise-vestiging in Groningen gaat wel door, maar waarschijnlijk onder een andere naam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.