'Setpoint paste niet meer in de winkelstraat'

'Setpoint paste niet meer in de winkelstraat'

De veranderingen in de Nederlandse winkelstraten zijn mannenmodeketen Setpoint fataal geworden. "De laatste tien jaar is er veel veranderd in de Nederlandse binnensteden. De traditionele mannenmodespecialisten verdwenen steeds meer uit het winkelbeeld", zei topman Robert Meijer.

Omzetten halen werd onmogelijk

"Het publiek op A1-locaties werd jonger en prijsbewuster en Setpoint heeft daarop geanticipeerd door een steeds jonger en gunstiger geprijsd assortiment te gaan voeren", zei hij In een vraaggesprek met het modetijdschrift Textilia. " Uiteindelijk heeft dit, in combinatie met de langaanhoudende crisis, ervoor gezorgd dat de benodigde omzetten niet meer gehaald werden.

 

Setpoint was vooral gevestigd op zogenoemde A1-locaties, de beste vestigingspunten in steden. Dit zorgde ervoor dat de kosten van de winkelpanden relatief hoog waren. In de meeste vestigingen is de uitverkoop van de collectie intussen begonnen, op 30 april sluiten de vestigingen definitief de deuren. De franchise-vestiging in Groningen gaat wel door, maar waarschijnlijk onder een andere naam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7 procent gestegen en met 9 procent na wisselkoersen. Dat is lager dan de verwachtingen.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top