Shoe Discount wordt Bristol

Shoe Discount wordt Bristol

Shoe Discount wordt Bristol

Binnenkort verdwijnt de merknaam Shoe Discount volledig uit het straatbeeld: de Belgische Euro Shoe Group heeft ervoor gekozen om alle winkels van de keten over te hevelen naar het Nederlandse merk Bristol. Daarnaast komen er ook een pak nieuwe winkels.

Sterk tegen concurrentie

De Euro Shoe Group beschikt in België over 134 winkels en die zullen binnenkort allemaal omgevormd worden naar Bristol, de keten waarmee Euro Shoe nu al actief is in Nederland. Zo wil het sterker staan tegen de internationale concurrentie.

 

“Qua concept verandert er niet zoveel”, zegt CEO Kurt Moons aan De Tijd. “Beide ketens verkopen schoenen aan lage prijzen. In Nederland besteden we wel iets meer aandacht aan kleding dan in België. 20 procent van de omzet in België komt van kleding, terwijl dat percentage in Nederland op 40 procent ligt. Die verhoudingen blijven zo na de ombouw van Shoe Discount tot Bristol.”

 

De keuze om Shoe Discount te laten verdwijnen heeft ook te maken met het imago van de keten, dat vooral een negatieve perceptie heeft bij de klanten. “Het woord 'discount' klinkt verouderd. We zijn nog wel een discountspeler, maar we hoeven dat niet meer in onze naam uit te dragen. Ook 'shoe' dekt niet meer de lading, want we verkopen dus ook veel kleding.”

 

Expansie

Euro Shoe Group heeft daarnaast ook plannen om een honderdtal nieuwe winkels te openen, waarvan zeventig in Nederland. De keuze voor de uitbreiding in Nederland is opvallend, omdat heel wat ketens daar de laatste jaren in de problemen zijn gekomen.

 

“Maar door al die faillissementen is er nu veel ruimte voor nieuwe winkels in Nederland”, zegt Moons. “Onze online winkels is zeker belangrijk, maar onze bakstenen winkels zijn nog steeds het belangrijkste.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.