Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore | RetailDetail

Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore

Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore

Sissy-Boy heeft in Haarlem een nieuwe flagshipstore geopend volgens een eigenzinnig concept, dat enkele vaste waarden binnen het concept van een winkel anders probeert aan te pakken.

Storytelling

"Met deze winkel willen wij laten zien waar wij denken dat winkelen naartoe gaat," legt Van Nieuwenhuizen uit aan FashionUnited. Zo is er aan de voorkant van de winkel aan de Barteljorisstraat in Haarlem een café gevestigd, waardoor een deel van de etalageruimte werd opgegeven. Verder wordt er vooral ingezet op storytelling. Zo keren er teksten terug op de prijskaartjes en andere labels.

 

"We zijn geen H&M. Daar ga je naar toe als je op zoek bent naar een doorsnee kledingstuk, en voor een bank ga je naar Ikea. De winkels van Sissy-Boy moeten een inspiratiebron zijn, een plek waar wij laten zien wat we mooi vinden," aldus de CEO.

 

In de winkel zijn ook een aantal meubelstukken te vinden die allemaal te koop zijn, behalve de winkelrekken. Verder moet de winkel ook gemakkelijk zijn voor de klant. In de pashokjes hangen voortaan spiegels, de openingsuren zijn flexibeler en er is steeds zoveel mogelijk voorraad aanwezig. Is een product toch uitverkocht, dan kan het later thuisgeleverd worden.

 

Uitgebreide collecties

Ook de collecties werden uitgebreid, om zo een breder publiek aan te spreken. Merken worden in de winkel vanaf nu bij elkaar gehangen, in plaats van door elkaar zoals vroeger. Zo kunnen fans van een merk sneller alle stukken vinden.

 

Het nieuwe concept dat voor de eerste keer werd gebruikt in Haarlem zal ook zijn weg vinden naar andere filialen. Zo wordt er al gewerkt aan een nieuwe winkel in Eindhoven, die in augustus moet openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.