Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore | RetailDetail

Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore

Sissy-Boy komt met eigenzinnige flagshipstore

Sissy-Boy heeft in Haarlem een nieuwe flagshipstore geopend volgens een eigenzinnig concept, dat enkele vaste waarden binnen het concept van een winkel anders probeert aan te pakken.

Storytelling

"Met deze winkel willen wij laten zien waar wij denken dat winkelen naartoe gaat," legt Van Nieuwenhuizen uit aan FashionUnited. Zo is er aan de voorkant van de winkel aan de Barteljorisstraat in Haarlem een café gevestigd, waardoor een deel van de etalageruimte werd opgegeven. Verder wordt er vooral ingezet op storytelling. Zo keren er teksten terug op de prijskaartjes en andere labels.

 

"We zijn geen H&M. Daar ga je naar toe als je op zoek bent naar een doorsnee kledingstuk, en voor een bank ga je naar Ikea. De winkels van Sissy-Boy moeten een inspiratiebron zijn, een plek waar wij laten zien wat we mooi vinden," aldus de CEO.

 

In de winkel zijn ook een aantal meubelstukken te vinden die allemaal te koop zijn, behalve de winkelrekken. Verder moet de winkel ook gemakkelijk zijn voor de klant. In de pashokjes hangen voortaan spiegels, de openingsuren zijn flexibeler en er is steeds zoveel mogelijk voorraad aanwezig. Is een product toch uitverkocht, dan kan het later thuisgeleverd worden.

 

Uitgebreide collecties

Ook de collecties werden uitgebreid, om zo een breder publiek aan te spreken. Merken worden in de winkel vanaf nu bij elkaar gehangen, in plaats van door elkaar zoals vroeger. Zo kunnen fans van een merk sneller alle stukken vinden.

 

Het nieuwe concept dat voor de eerste keer werd gebruikt in Haarlem zal ook zijn weg vinden naar andere filialen. Zo wordt er al gewerkt aan een nieuwe winkel in Eindhoven, die in augustus moet openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.