Storytelling
“Met deze winkel willen wij laten zien waar wij denken dat winkelen naartoe gaat,” legt Van Nieuwenhuizen uit aan FashionUnited. Zo is er aan de voorkant van de winkel aan de Barteljorisstraat in Haarlem een café gevestigd, waardoor een deel van de etalageruimte werd opgegeven. Verder wordt er vooral ingezet op storytelling. Zo keren er teksten terug op de prijskaartjes en andere labels.
“We zijn geen H&M. Daar ga je naar toe als je op zoek bent naar een doorsnee kledingstuk, en voor een bank ga je naar Ikea. De winkels van Sissy-Boy moeten een inspiratiebron zijn, een plek waar wij laten zien wat we mooi vinden,” aldus de CEO.
In de winkel zijn ook een aantal meubelstukken te vinden die allemaal te koop zijn, behalve de winkelrekken. Verder moet de winkel ook gemakkelijk zijn voor de klant. In de pashokjes hangen voortaan spiegels, de openingsuren zijn flexibeler en er is steeds zoveel mogelijk voorraad aanwezig. Is een product toch uitverkocht, dan kan het later thuisgeleverd worden.
Uitgebreide collecties
Ook de collecties werden uitgebreid, om zo een breder publiek aan te spreken. Merken worden in de winkel vanaf nu bij elkaar gehangen, in plaats van door elkaar zoals vroeger. Zo kunnen fans van een merk sneller alle stukken vinden.
Het nieuwe concept dat voor de eerste keer werd gebruikt in Haarlem zal ook zijn weg vinden naar andere filialen. Zo wordt er al gewerkt aan een nieuwe winkel in Eindhoven, die in augustus moet openen.