Skechers voltooit uitbreiding Europees distributiecentrum | RetailDetail

Skechers voltooit uitbreiding Europees distributiecentrum

Skechers voltooit uitbreiding Europees distributiecentrum

Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers heeft de vierde fase van de uitbreiding van zijn Europees distributiecentrum afgerond. Het distributiecentrum in Luik werd een derde groter en meet nu 98.500 m².

Stijgende vraag volgen

Skechers heeft fiks geïnvesteerd in de infrastructuur om te kunnen voldoen aan de stijgende vraag. Zo verzond het in februari al een recordaantal van drie miljoen paar schoenen en in heel het eerste kwartaal werden er 8,1 miljoen paren verdeeld.

 

“Nu de uitbreiding van ons Europees distributiecentrum is afgerond en de automatisering later dit jaar volledig is voltooid, verwachten we nog efficiënter te werken in onze grootste markt na de Verenigde Staten en voorbereid te zijn voor verdere groei in Europa”, zegt operationeel bestuurder en financieel directeur David Weinberg.

 

Skechers is de voorbije jaren bezig aan een stevige expansie. Sinds kort is het ook in België aanwezig met eigen winkels: de eerste opende in april zijn deuren in het Wijnegem Shopping Center. In totaal wil het ongeveer vijftien winkels openen in de Benelux. Wereldwijd heeft het meer dan 1.340 winkels en haalt het een omzet van ongeveer 3 miljard dollar (2,7 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.