Skechers wil 15 winkels in de Benelux | RetailDetail

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

Skechers wil 15 winkels in de Benelux
Shutterstock

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

“De consument bepaalt”

Volgens Maurice van Berkel, general manager van Skechers Benelux, zijn de eigen winkels dan ook een belangrijk onderdeel van het bedrijf. "Skechers heeft wereldwijd bijna tweeduizend winkels, waarin veel producten worden getest en bij succes meteen worden uitgerold. We gaan steeds meer - nee eigenlijk al jaren - alleen van de consument uit. We roepen al heel lang dat de consument bepaalt”, aldus Van Berkel aan RetailTrends. “Veel retailers zijn bang voor monobrandstores, maar het is de toekomst. Er ontstaat een mix tussen monobrand- en multibrandstores.”

 

Voor Skechers zijn die eigen winkels vooral belangrijk vanwege het brede aanbod van het merk. Per jaar maakt het ongeveer 3.000 modellen voor mannen, vrouwen en kinderen. Die kunnen in een eigen winkel beter tot hun recht komen. Vooral omdat Skechers zich niet graag wil profileren als een bepaald soort merk, zoals sportmerk of casualmerk, maar wel zo breed mogelijk wil gaan. “Bij merken als Skechers vind je alles. We zijn niet in een hokje te plaatsen.”

 

Bij Skechers merken ze ook dat het voor inkopers steeds moeilijker wordt om te voorspellen wat goed gaat verkopen. “We zien nu veel producten die niet door inkopers worden opgenomen, maar die super verkopen als we die in onze eigen winkels plaatsen. Het wordt simpelweg lastiger voor de inkoper, omdat de consument steeds kritischer en sneller wordt”, aldus Van Berkel.

 

Transparant communiceren

Van Berkel verwacht ook weinig tegenkanting van de groothandelsklanten rond de opening van de eigen winkels. “Als je transparant, open en duidelijk bent, zullen er weinig problemen zijn. Daarom communiceren we ook duidelijk dat we vijftien winkels in de Benelux willen openen”, stelt Van Berkel. “Bovendien stimuleren onze winkels de groothandel juist. In Wijnegem, waar we met een winkel recht tegenover een van onze klanten zitten, hebben we die ervaring. De klant is alleen maar beter gaan scoren met een volle Skechers-winkel tegenover zich.”

 

Momenteel verkoopt Skechers in de Benelux nog niet online, maar daar komt mogelijk snel verandering in. In landen als Duitsland en Engeland is dat al het geval en mogelijk is volgend jaar de Benelux aan de beurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).