Skechers wil 15 winkels in de Benelux | RetailDetail

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

Skechers wil 15 winkels in de Benelux
Shutterstock

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

“De consument bepaalt”

Volgens Maurice van Berkel, general manager van Skechers Benelux, zijn de eigen winkels dan ook een belangrijk onderdeel van het bedrijf. "Skechers heeft wereldwijd bijna tweeduizend winkels, waarin veel producten worden getest en bij succes meteen worden uitgerold. We gaan steeds meer - nee eigenlijk al jaren - alleen van de consument uit. We roepen al heel lang dat de consument bepaalt”, aldus Van Berkel aan RetailTrends. “Veel retailers zijn bang voor monobrandstores, maar het is de toekomst. Er ontstaat een mix tussen monobrand- en multibrandstores.”

 

Voor Skechers zijn die eigen winkels vooral belangrijk vanwege het brede aanbod van het merk. Per jaar maakt het ongeveer 3.000 modellen voor mannen, vrouwen en kinderen. Die kunnen in een eigen winkel beter tot hun recht komen. Vooral omdat Skechers zich niet graag wil profileren als een bepaald soort merk, zoals sportmerk of casualmerk, maar wel zo breed mogelijk wil gaan. “Bij merken als Skechers vind je alles. We zijn niet in een hokje te plaatsen.”

 

Bij Skechers merken ze ook dat het voor inkopers steeds moeilijker wordt om te voorspellen wat goed gaat verkopen. “We zien nu veel producten die niet door inkopers worden opgenomen, maar die super verkopen als we die in onze eigen winkels plaatsen. Het wordt simpelweg lastiger voor de inkoper, omdat de consument steeds kritischer en sneller wordt”, aldus Van Berkel.

 

Transparant communiceren

Van Berkel verwacht ook weinig tegenkanting van de groothandelsklanten rond de opening van de eigen winkels. “Als je transparant, open en duidelijk bent, zullen er weinig problemen zijn. Daarom communiceren we ook duidelijk dat we vijftien winkels in de Benelux willen openen”, stelt Van Berkel. “Bovendien stimuleren onze winkels de groothandel juist. In Wijnegem, waar we met een winkel recht tegenover een van onze klanten zitten, hebben we die ervaring. De klant is alleen maar beter gaan scoren met een volle Skechers-winkel tegenover zich.”

 

Momenteel verkoopt Skechers in de Benelux nog niet online, maar daar komt mogelijk snel verandering in. In landen als Duitsland en Engeland is dat al het geval en mogelijk is volgend jaar de Benelux aan de beurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.