Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers | RetailDetail

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers
http://www.shutterstock.com/nl/pic-297265649/stock-photo-smiling-blonde-doing-shopping-in-clothes-store.html?src=eRpJkKPWpwLAbIB-uZMRhg-1-47

46% van de moderetailers zag de voorbije weken de verkoop van de lente- en zomercollectie afnemen. Bij 17% nam de verkoop dan weer toe.

Minder problemen voor omnichannelbedrijven

De handelaars wijzen daarvoor naar het slechte weer en (in mindere mate) ook naar de aanslagen op 22 maart in Brussel en de nasleep daarvan. “Van echt lenteweer is tot nu toe, op een dag of twee na, nog geen sprake geweest, waardoor consumenten weinig zin hebben om lente- en zomerkledij en -schoeisel in te slaan”, klinkt het bij de handelaars.

 

Uit een bevraging van het NSZ bij 275 kleding- en schoenenwinkels blijkt ook dat omnichannelbedrijven beter bestand zijn tegen dit soort externe factoren. In die categorie daalde bij slechts 27% van de bedrijven de omzet. Ook winkels die zich in een overdekte plaats bevinden, zoals een winkelcentrum, hadden iets minder last van het slechte weer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.