Snelgroeiend Urban Outfitters komt naar Nederland | RetailDetail

Snelgroeiend Urban Outfitters komt naar Nederland

Snelgroeiend Urban Outfitters komt naar Nederland

De Amerikaanse moderetailer Urban Outfitters doet het momenteel beter dan zijn naaste concurrenten, Abercrombie & Fitch en Aeropostale. In het tweede kwartaal boekte het merk een nettowinst die hoger lag dan verwacht. Dit najaar wil Urban Outfitters ook zijn eerste winkel openen in Nederland, meer bepaald aan de Kalverstraat in Amsterdam.

Minder afprijzen

In het tweede kwartaal had Urban Outfitters een nettowinst van 76,4 miljoen dollar (zo'n 57 miljoen euro), tegenover 61,3 miljoen dollar (46 miljoen euro) vorig jaar. Daarmee ligt de winst zelfs hoger dan werd verwacht, doordat minder producten worden afgeprijsd en meer producten dus tegen de volle prijs werden verkocht.

 

Bijgevolg steeg ook de omzet met twaalf procent, tot 758,5 miljoen dollar (567 miljoen euro). Ook de collectie van de keten, die het zelf omschrijft als trendy en fashionable, zou hebben bijgedragen tot de goede kwartaalcijfers.

 

Eerste winkel in Nederland

Dit jaar nog wil Urban Outfitters in Nederland zijn eerste winkel openen aan de Kalverstraat in Amsterdam. Er werd alvast een Facebook-pagina gelanceerd om Nederlandse klanten nu al bekend te maken met de keten.

 

Urban Outfitters werd al in 1970 opgericht en telt momenteel meer dan vierhonderd locaties wereldwijd. Voorlopig ligt de dichtstbijzijnde vestiging nog op de Meir in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.