Snelgroeiend Urban Outfitters komt naar Nederland

Snelgroeiend Urban Outfitters komt naar Nederland

De Amerikaanse moderetailer Urban Outfitters doet het momenteel beter dan zijn naaste concurrenten, Abercrombie & Fitch en Aeropostale. In het tweede kwartaal boekte het merk een nettowinst die hoger lag dan verwacht. Dit najaar wil Urban Outfitters ook zijn eerste winkel openen in Nederland, meer bepaald aan de Kalverstraat in Amsterdam.

Minder afprijzen

In het tweede kwartaal had Urban Outfitters een nettowinst van 76,4 miljoen dollar (zo'n 57 miljoen euro), tegenover 61,3 miljoen dollar (46 miljoen euro) vorig jaar. Daarmee ligt de winst zelfs hoger dan werd verwacht, doordat minder producten worden afgeprijsd en meer producten dus tegen de volle prijs werden verkocht.

 

Bijgevolg steeg ook de omzet met twaalf procent, tot 758,5 miljoen dollar (567 miljoen euro). Ook de collectie van de keten, die het zelf omschrijft als trendy en fashionable, zou hebben bijgedragen tot de goede kwartaalcijfers.

 

Eerste winkel in Nederland

Dit jaar nog wil Urban Outfitters in Nederland zijn eerste winkel openen aan de Kalverstraat in Amsterdam. Er werd alvast een Facebook-pagina gelanceerd om Nederlandse klanten nu al bekend te maken met de keten.

 

Urban Outfitters werd al in 1970 opgericht en telt momenteel meer dan vierhonderd locaties wereldwijd. Voorlopig ligt de dichtstbijzijnde vestiging nog op de Meir in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top