Snipes stort zich op Nederlandse markt | RetailDetail

Snipes stort zich op Nederlandse markt

Snipes stort zich op Nederlandse markt

De Duitse sneakerverkoper Snipes stort zich nu ook op de Nederlandse markt en wil in de loop van 2015 in een aantal grote steden filialen openen. De keten zoekt daartoe momenteel filiaalmanagers.

Derde buitenlandse markt

De schoenenketen ging in 1998 ze van start in Essen en telt vandaag al 62 filialen in Duitsland, 10 in Oostenrijk en 9 in Zwitserland. Die laatste kwamen er na de overname en omvorming van SportsLab in 2013. Nu volgt dus Nederland.

 

Momenteel is het bedrijf aan een sterke expansie bezig: zo werden vorig jaar 19 nieuwe winkels  aan het verkoopapparaat toegevoegd. Voor dit jaar stonden er een dertigtal op de agenda, waarvan er al een groot deel gerealiseerd zijn.

 

Tegelijk zorgt de keten op de Duitse thuismarkt voor een diversificatie dankzij een premiumconcept. De eerste ervan werd vorig jaar in november in Keulen geopend.  De basis van het concern blijft niettemin om de outfits van de hiphoppers, skate- en BMX-liefhebbers en straatbasketters toegankelijk te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.