Soboho op eigen benen, los van The Sting | RetailDetail

Soboho op eigen benen, los van The Sting

Soboho op eigen benen, los van The Sting

Na enkele collecties voor The Sting te hebben gemaakt, gaat Soboho verder op eigen benen. Het doel is om binnen één à twee jaar ongeveer zestig verkooppunten te hebben in Nederland en Duitsland.

Eerste drie collecties exclusief voor The Sting

Soboho zag het levenslicht toen Herman Franzen, oprichter van The Sting, wel iets zag in het merk Gypsetters, dat in 2011 werd opgericht en momenteel te koop is in zestig Nederlandse winkels. Het heeft daarnaast ook verkooppunten in Duitsland, Oostenrijk, Spanje, België, Frankrijk, Italië en Zwitserland. Daarom contacteerde hij Kirsten Nommensen van Gypsetters en werd er een overeenkomst voor drie collecties voor The Sting gesloten.

 

"Het leek ons meteen een geweldig idee om een tweede lijn te ontwikkelen voor Gypsetters, voor een breder publiek. We ontwierpen de collecties van Soboho exclusief voor The Sting, natuurlijk met de doelgroep van de modeketen in ons achterhoofd. We produceerden in samenwerking met de producenten van The Sting", zegt Nommensen aan FashionUnited.

 

Zo snel mogelijk ook naar Duitsland

Na een eerder succesvolle samenwerking besloot The Sting om toch terug te focussen op de eigen merken. Nommensen zag echter een markt voor Soboho en besloot op zelfstandige basis verder te gaan met het merk. De volgende collectie wordt volgende maand al gepresenteerd op Show & Order in Berlijn. Duitsland moet dan ook een belangrijke markt worden voor Soboho.

 

"We hebben voor Gypsetters al klanten in Duitsland, en Show & Order leek ons een fijne, kleine beurs voor hippe merken. We zijn vorig jaar al even naar Berlijn gereisd, om te kijken of ons merk bij de beurs past", zegt Nommensen over de ambities om ook naar Duitsland uit te breiden.

 

Soboho volgt daarmee het voorbeeld van Costes, dat ook eerst een merk van The Sting was en nu een flink aantal eigen filialen heeft. Costes doet dat wel nog onder de vleugels van The Sting, terwijl Soboho zich nu volledig losmaakt van de Nederlandse modeketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.