Soboho op eigen benen, los van The Sting | RetailDetail

Soboho op eigen benen, los van The Sting

Soboho op eigen benen, los van The Sting

Na enkele collecties voor The Sting te hebben gemaakt, gaat Soboho verder op eigen benen. Het doel is om binnen één à twee jaar ongeveer zestig verkooppunten te hebben in Nederland en Duitsland.

Eerste drie collecties exclusief voor The Sting

Soboho zag het levenslicht toen Herman Franzen, oprichter van The Sting, wel iets zag in het merk Gypsetters, dat in 2011 werd opgericht en momenteel te koop is in zestig Nederlandse winkels. Het heeft daarnaast ook verkooppunten in Duitsland, Oostenrijk, Spanje, België, Frankrijk, Italië en Zwitserland. Daarom contacteerde hij Kirsten Nommensen van Gypsetters en werd er een overeenkomst voor drie collecties voor The Sting gesloten.

 

"Het leek ons meteen een geweldig idee om een tweede lijn te ontwikkelen voor Gypsetters, voor een breder publiek. We ontwierpen de collecties van Soboho exclusief voor The Sting, natuurlijk met de doelgroep van de modeketen in ons achterhoofd. We produceerden in samenwerking met de producenten van The Sting", zegt Nommensen aan FashionUnited.

 

Zo snel mogelijk ook naar Duitsland

Na een eerder succesvolle samenwerking besloot The Sting om toch terug te focussen op de eigen merken. Nommensen zag echter een markt voor Soboho en besloot op zelfstandige basis verder te gaan met het merk. De volgende collectie wordt volgende maand al gepresenteerd op Show & Order in Berlijn. Duitsland moet dan ook een belangrijke markt worden voor Soboho.

 

"We hebben voor Gypsetters al klanten in Duitsland, en Show & Order leek ons een fijne, kleine beurs voor hippe merken. We zijn vorig jaar al even naar Berlijn gereisd, om te kijken of ons merk bij de beurs past", zegt Nommensen over de ambities om ook naar Duitsland uit te breiden.

 

Soboho volgt daarmee het voorbeeld van Costes, dat ook eerst een merk van The Sting was en nu een flink aantal eigen filialen heeft. Costes doet dat wel nog onder de vleugels van The Sting, terwijl Soboho zich nu volledig losmaakt van de Nederlandse modeketen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.