Spaanse schoenenketen opent in Rotterdam | RetailDetail

Spaanse schoenenketen opent in Rotterdam

Spaanse schoenenketen opent in Rotterdam
De Spaanse schoenenketen Cuplé heeft voet op Nederlandse bodem gezet met een eerste vestiging in Rotterdam. Dit jaar moeten daar nog minimaal drie vestigingen bijkomen.

Late officiële opening

Opvallend genoeg is de winkel al enkele maanden open, maar volgt pas volgende maand de officiële opening. Het bedrijf wilde in de eerste fase geen publiciteit. De eerste vestiging zit in de Karel Doormanstraat in Rotterdam. Later dit jaar wil het Spaanse merk ook winkels in Amsterdam, Den Haag en Utrecht open hebben. Het merk is vooral bekend door het gebruik van donkerroze zolen onder de vrouwenschoenen.

 

Cuplé werd in 1987 opgezet door Antonia Pastor in de plaats Elx, vlakbij Alicante. Sindsdien is het bedrijf gegroeid naar ruim tachtig winkels in Spanje en verder vestigingen in Zwitserland, Hongarije en Mexico. Alle producten worden in eigen fabrieken in Alicante gemaakt. Het assortiment bestaat uit schoeisel voor ballerina's, pumps en laarzen.

 

De eerste vestiging in Rotterdam is een eigen winkel van het bedrijf, maar de verdere groei zou door franchising moeten komen. Voor hoeveel Nederlandse winkels Cuplé in totaal plaats ziet, is niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.