Spaanse schoenenketen opent in Rotterdam

Spaanse schoenenketen opent in Rotterdam
De Spaanse schoenenketen Cuplé heeft voet op Nederlandse bodem gezet met een eerste vestiging in Rotterdam. Dit jaar moeten daar nog minimaal drie vestigingen bijkomen.

Late officiële opening

Opvallend genoeg is de winkel al enkele maanden open, maar volgt pas volgende maand de officiële opening. Het bedrijf wilde in de eerste fase geen publiciteit. De eerste vestiging zit in de Karel Doormanstraat in Rotterdam. Later dit jaar wil het Spaanse merk ook winkels in Amsterdam, Den Haag en Utrecht open hebben. Het merk is vooral bekend door het gebruik van donkerroze zolen onder de vrouwenschoenen.

 

Cuplé werd in 1987 opgezet door Antonia Pastor in de plaats Elx, vlakbij Alicante. Sindsdien is het bedrijf gegroeid naar ruim tachtig winkels in Spanje en verder vestigingen in Zwitserland, Hongarije en Mexico. Alle producten worden in eigen fabrieken in Alicante gemaakt. Het assortiment bestaat uit schoeisel voor ballerina's, pumps en laarzen.

 

De eerste vestiging in Rotterdam is een eigen winkel van het bedrijf, maar de verdere groei zou door franchising moeten komen. Voor hoeveel Nederlandse winkels Cuplé in totaal plaats ziet, is niet duidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top