Specsavers schakelt Francisco van Benthum in

Specsavers schakelt Francisco van Benthum in
De Britse brillenketen Specsavers heeft de Nederlandse modeontwerper Francisco van Benthum ingeschakeld voor een nieuwe collectie. De 28 monturen voor mannen en vrouwen liggen vanaf 24 mei in de winkels.

Te koop: Gandhi-bril

De collectie is gebaseerd op beroemde brildragers uit voorbije decennia, zoals Mahatma Ghandi, John Lennon en Andy Warhol. Inclusief glazen kosten de brillen 170 euro. Van Benthum houdt zich vooral bezig met mannenmode en is vooral bekend van het modelabel onder eigen naam. Onlangs sleepte hij nog het Mode Stipendium van 50.000 euro in de wacht.

 

Specsavers heeft intussen meer dan honderd vestigingen in Nederland. Eerder werkte de keten al samen met het Britse modemerk Karen Millen en de Nederlandse ontwerpers Spijkers & Spijkers. Ook het bekende model Kassandra Schreuder was eerder al actief voor Specsavers. Ketens huren steeds vaker bekende namen om het onderscheid met de concurrentie te vergroten en om publiciteit te genereren. Vooral het Zweedse H&M speelt hier een voortrekkersrol in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top