Specsavers schakelt Francisco van Benthum in | RetailDetail

Specsavers schakelt Francisco van Benthum in

Specsavers schakelt Francisco van Benthum in
De Britse brillenketen Specsavers heeft de Nederlandse modeontwerper Francisco van Benthum ingeschakeld voor een nieuwe collectie. De 28 monturen voor mannen en vrouwen liggen vanaf 24 mei in de winkels.

Te koop: Gandhi-bril

De collectie is gebaseerd op beroemde brildragers uit voorbije decennia, zoals Mahatma Ghandi, John Lennon en Andy Warhol. Inclusief glazen kosten de brillen 170 euro. Van Benthum houdt zich vooral bezig met mannenmode en is vooral bekend van het modelabel onder eigen naam. Onlangs sleepte hij nog het Mode Stipendium van 50.000 euro in de wacht.

 

Specsavers heeft intussen meer dan honderd vestigingen in Nederland. Eerder werkte de keten al samen met het Britse modemerk Karen Millen en de Nederlandse ontwerpers Spijkers & Spijkers. Ook het bekende model Kassandra Schreuder was eerder al actief voor Specsavers. Ketens huren steeds vaker bekende namen om het onderscheid met de concurrentie te vergroten en om publiciteit te genereren. Vooral het Zweedse H&M speelt hier een voortrekkersrol in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.