Specsavers schakelt Francisco van Benthum in | RetailDetail

Specsavers schakelt Francisco van Benthum in

Specsavers schakelt Francisco van Benthum in
De Britse brillenketen Specsavers heeft de Nederlandse modeontwerper Francisco van Benthum ingeschakeld voor een nieuwe collectie. De 28 monturen voor mannen en vrouwen liggen vanaf 24 mei in de winkels.

Te koop: Gandhi-bril

De collectie is gebaseerd op beroemde brildragers uit voorbije decennia, zoals Mahatma Ghandi, John Lennon en Andy Warhol. Inclusief glazen kosten de brillen 170 euro. Van Benthum houdt zich vooral bezig met mannenmode en is vooral bekend van het modelabel onder eigen naam. Onlangs sleepte hij nog het Mode Stipendium van 50.000 euro in de wacht.

 

Specsavers heeft intussen meer dan honderd vestigingen in Nederland. Eerder werkte de keten al samen met het Britse modemerk Karen Millen en de Nederlandse ontwerpers Spijkers & Spijkers. Ook het bekende model Kassandra Schreuder was eerder al actief voor Specsavers. Ketens huren steeds vaker bekende namen om het onderscheid met de concurrentie te vergroten en om publiciteit te genereren. Vooral het Zweedse H&M speelt hier een voortrekkersrol in.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.