Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Het Nederlandse spijkerbroekenmerk Chasin' wil de komende jaren Duitsland gaan veroveren. Deze week staat het merk op de belangrijke vakbeurs Bread & Butter in Berlijn, wat de aanzet moet vormen voor de expansie.

Tijdelijke winkel als springplank naar Duitsland 

Oprichter Jan Peters heeft op de beurs een volledige, tijdelijke winkel laten opbouwen. "Met die winkel laten we Duitsland zien wie wij zijn en wat wij kunnen", zegt hij in de Telegraaf. De uitbreiding naar Duitsland vormt een volgende stap in het succesverhaal van Chasin', dat in Nederland tot de populairste spijkerbroekenmerken behoort, hoewel het merk in 1992 werd gelanceerd als extra assortiment voor de jeansketen Score van Peters.

 

Inmiddels is Chasin' een zelfstandige operatie met 35 eigen winkels in Nederland en België en een jaaromzet van ongeveer vijftig miljoen euro. Daarnaast zet het bedrijf op dit moment stevig in op shop-in-shops, waarvan de eerste in 2011 werd geopend bij de grote onafhankelijke modewinkel Van Tilburg in Nistelrode. "Onze shop was meteen een hit. Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale", aldus Peters.

 

Volgens Peters is de logistiek een belangrijke motor achter het succes. "Zo'n 65 procent van de collectie wordt maanden van tevoren ingekocht door winkeliers. Na de uitlevering kijken wij wat goed verkoopt en daar reageren wij op. Toen twee jaar geleden non-denims opeens een vlucht namen en collega-merken snel uitverkocht waren, konden wij vol gas bij produceren en volumes leveren", aldus Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top