Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Het Nederlandse spijkerbroekenmerk Chasin' wil de komende jaren Duitsland gaan veroveren. Deze week staat het merk op de belangrijke vakbeurs Bread & Butter in Berlijn, wat de aanzet moet vormen voor de expansie.

Tijdelijke winkel als springplank naar Duitsland 

Oprichter Jan Peters heeft op de beurs een volledige, tijdelijke winkel laten opbouwen. "Met die winkel laten we Duitsland zien wie wij zijn en wat wij kunnen", zegt hij in de Telegraaf. De uitbreiding naar Duitsland vormt een volgende stap in het succesverhaal van Chasin', dat in Nederland tot de populairste spijkerbroekenmerken behoort, hoewel het merk in 1992 werd gelanceerd als extra assortiment voor de jeansketen Score van Peters.

 

Inmiddels is Chasin' een zelfstandige operatie met 35 eigen winkels in Nederland en België en een jaaromzet van ongeveer vijftig miljoen euro. Daarnaast zet het bedrijf op dit moment stevig in op shop-in-shops, waarvan de eerste in 2011 werd geopend bij de grote onafhankelijke modewinkel Van Tilburg in Nistelrode. "Onze shop was meteen een hit. Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale", aldus Peters.

 

Volgens Peters is de logistiek een belangrijke motor achter het succes. "Zo'n 65 procent van de collectie wordt maanden van tevoren ingekocht door winkeliers. Na de uitlevering kijken wij wat goed verkoopt en daar reageren wij op. Toen twee jaar geleden non-denims opeens een vlucht namen en collega-merken snel uitverkocht waren, konden wij vol gas bij produceren en volumes leveren", aldus Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top