Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Het Nederlandse spijkerbroekenmerk Chasin' wil de komende jaren Duitsland gaan veroveren. Deze week staat het merk op de belangrijke vakbeurs Bread & Butter in Berlijn, wat de aanzet moet vormen voor de expansie.

Tijdelijke winkel als springplank naar Duitsland 

Oprichter Jan Peters heeft op de beurs een volledige, tijdelijke winkel laten opbouwen. "Met die winkel laten we Duitsland zien wie wij zijn en wat wij kunnen", zegt hij in de Telegraaf. De uitbreiding naar Duitsland vormt een volgende stap in het succesverhaal van Chasin', dat in Nederland tot de populairste spijkerbroekenmerken behoort, hoewel het merk in 1992 werd gelanceerd als extra assortiment voor de jeansketen Score van Peters.

 

Inmiddels is Chasin' een zelfstandige operatie met 35 eigen winkels in Nederland en België en een jaaromzet van ongeveer vijftig miljoen euro. Daarnaast zet het bedrijf op dit moment stevig in op shop-in-shops, waarvan de eerste in 2011 werd geopend bij de grote onafhankelijke modewinkel Van Tilburg in Nistelrode. "Onze shop was meteen een hit. Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale", aldus Peters.

 

Volgens Peters is de logistiek een belangrijke motor achter het succes. "Zo'n 65 procent van de collectie wordt maanden van tevoren ingekocht door winkeliers. Na de uitlevering kijken wij wat goed verkoopt en daar reageren wij op. Toen twee jaar geleden non-denims opeens een vlucht namen en collega-merken snel uitverkocht waren, konden wij vol gas bij produceren en volumes leveren", aldus Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top