Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland | RetailDetail

Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Spijkerbroekenmerk Chasin' wil naar Duitsland

Het Nederlandse spijkerbroekenmerk Chasin' wil de komende jaren Duitsland gaan veroveren. Deze week staat het merk op de belangrijke vakbeurs Bread & Butter in Berlijn, wat de aanzet moet vormen voor de expansie.

Tijdelijke winkel als springplank naar Duitsland 

Oprichter Jan Peters heeft op de beurs een volledige, tijdelijke winkel laten opbouwen. "Met die winkel laten we Duitsland zien wie wij zijn en wat wij kunnen", zegt hij in de Telegraaf. De uitbreiding naar Duitsland vormt een volgende stap in het succesverhaal van Chasin', dat in Nederland tot de populairste spijkerbroekenmerken behoort, hoewel het merk in 1992 werd gelanceerd als extra assortiment voor de jeansketen Score van Peters.

 

Inmiddels is Chasin' een zelfstandige operatie met 35 eigen winkels in Nederland en België en een jaaromzet van ongeveer vijftig miljoen euro. Daarnaast zet het bedrijf op dit moment stevig in op shop-in-shops, waarvan de eerste in 2011 werd geopend bij de grote onafhankelijke modewinkel Van Tilburg in Nistelrode. "Onze shop was meteen een hit. Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale", aldus Peters.

 

Volgens Peters is de logistiek een belangrijke motor achter het succes. "Zo'n 65 procent van de collectie wordt maanden van tevoren ingekocht door winkeliers. Na de uitlevering kijken wij wat goed verkoopt en daar reageren wij op. Toen twee jaar geleden non-denims opeens een vlucht namen en collega-merken snel uitverkocht waren, konden wij vol gas bij produceren en volumes leveren", aldus Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.