Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los | RetailDetail

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Het Japanse sportmerk Asics haalt zijn Tiger-lijn vanonder het stof en wil onder die noemer een dertigtal producten op de markt brengen.

Asics combineert sport met fashion

Asics deelde zijn aanbod de voorbije jaren in tussen enerzijds Asics SportStyle en anderzijds Onitsuka Tiger. Bij het eerste was de functionaliteit van de schoen het belangrijkste, en de lijn richtte zich dan ook via sportwinkels op de (top)sporter. Het tweede merk richtte zich daarentegen meer op de modebewuste sporter, die een mooie en comfortabele sportschoen verkiest.

 

Met Asics Tiger wil het bedrijf nu een tussensoort creëren. Het grijpt daarvoor terug naar de oude benaming van legendarische sportschoenen, die in de jaren 1990 in onbruik raakte. Daarbij wil Asics de Gel-Lyte III sneaker herlanceren, een loopschoen met een dikke zool, die nieuwe kleuren en materialen krijgt. Later dit jaar zullen ook kleding en accessoires onder deze vlag worden uitgebracht.

 

Asics realiseerde in zijn boekjaar 2014, dat op 31 maart 2014 afsloot, een omzet van 329,5 miljard yen of omgerekend tegen de huidige wisselkoers zo’n 2,5 miljard euro. Dat was 26,6% meer dan het jaar voordien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.