Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los | RetailDetail

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Sportmerk Asics laat zijn tijger weer los

Het Japanse sportmerk Asics haalt zijn Tiger-lijn vanonder het stof en wil onder die noemer een dertigtal producten op de markt brengen.

Asics combineert sport met fashion

Asics deelde zijn aanbod de voorbije jaren in tussen enerzijds Asics SportStyle en anderzijds Onitsuka Tiger. Bij het eerste was de functionaliteit van de schoen het belangrijkste, en de lijn richtte zich dan ook via sportwinkels op de (top)sporter. Het tweede merk richtte zich daarentegen meer op de modebewuste sporter, die een mooie en comfortabele sportschoen verkiest.

 

Met Asics Tiger wil het bedrijf nu een tussensoort creëren. Het grijpt daarvoor terug naar de oude benaming van legendarische sportschoenen, die in de jaren 1990 in onbruik raakte. Daarbij wil Asics de Gel-Lyte III sneaker herlanceren, een loopschoen met een dikke zool, die nieuwe kleuren en materialen krijgt. Later dit jaar zullen ook kleding en accessoires onder deze vlag worden uitgebracht.

 

Asics realiseerde in zijn boekjaar 2014, dat op 31 maart 2014 afsloot, een omzet van 329,5 miljard yen of omgerekend tegen de huidige wisselkoers zo’n 2,5 miljard euro. Dat was 26,6% meer dan het jaar voordien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).