Sports Direct sluit twee Belgische winkels | RetailDetail

Sports Direct sluit twee Belgische winkels

Sports Direct sluit twee Belgische winkels

Sportwinkelketen Sports Direct gaat zijn winkels in Hasselt en Luik sluiten. Daarbij dreigen 27 jobs verloren te gaan. Sinds de overname van 26 Primo-winkels heeft de keten momenteel nog 41 winkels in België.

Wel winstgevend in België

Bij de twee winkels die de deuren gaan sluiten, werken momenteel 27 mensen: zestien in Hasselt en elf in Luik. Het is nog niet duidelijk of zij hun baan verliezen.

 

Dat het net de winkels van Hasselt en Luik zijn die moeten sluiten is niet verrassend. De keten is winstgevend in België, maar een aantal winkels, zoals die van Hasselt, hebben het al een tijdje moeilijk. Het filiaal in Luik wordt dan weer meegesleurd door de prestaties van het winkelcentrum Médiacité, waar het zich bevindt.

 

In het gebroken boekjaar 2015/2016 haalde Sports Direct in België een omzet van 123,7 miljoen euro, waarop het een nettowinst van 2,4 miljoen euro wist te boeken. In maart nam het nog de winkels van Primo over, nadat het Nederlandse moederbedrijf Unlimited Sports Group failliet was gegaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.