Stella McCartney versterkt retailstrategie

Stella McCartney versterkt retailstrategie

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

Ecologisch design

Het luxemodemerk, dat deel uitmaakt van de Kering groep (zie ook: Gucci, Saint-Laurent, Alexander McQueen…), opende vorige week een nieuw verkooppunt van 180 m² over twee verdiepingen in de Rue Saint-Honoré, zijn tweede winkel al in Parijs. Het winkeldesign is ecologisch geïnspireerd, met gebruik van organische, duurzame en handgemaakte materialen, waaronder op maat gefabriceerde keramiektegels, gerecupereerd hout en beton. 

 

De winkelopening betekent de start van een nieuwe retailstrategie voor het label, dat zijn netwerk van eigen winkels verder wil uitbouwen. Vorig jaar nam Stella McCartney ook al drie winkels in Hong Kong in eigen handen. In juli opent het merk nog drie bijkomende winkels: aan de Via Dei Tosinghi in Firenze, in het winkelcentrum South Coast Plaza in Costa Mesa (vlakbij Los Angeles, Californië) en op Madison Avenue in New York. Tegen eind juli zal het label een netwerk van 51 monomerkwinkels uitbaten.