Stella McCartney versterkt retailstrategie | RetailDetail

Stella McCartney versterkt retailstrategie

Stella McCartney versterkt retailstrategie
Stella McCartney Paris

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Los Angeles en New York.

Ecologisch design

Het luxemodemerk, dat deel uitmaakt van de Kering groep (zie ook: Gucci, Saint-Laurent, Alexander McQueen…), opende vorige week een nieuw verkooppunt van 180 m² over twee verdiepingen in de Rue Saint-Honoré, zijn tweede winkel al in Parijs. Het winkeldesign is ecologisch geïnspireerd, met gebruik van organische, duurzame en handgemaakte materialen, waaronder op maat gefabriceerde keramiektegels, gerecupereerd hout en beton. 

 

De winkelopening betekent de start van een nieuwe retailstrategie voor het label, dat zijn netwerk van eigen winkels verder wil uitbouwen. Vorig jaar nam Stella McCartney ook al drie winkels in Hong Kong in eigen handen. In juli opent het merk nog drie bijkomende winkels: aan de Via Dei Tosinghi in Firenze, in het winkelcentrum South Coast Plaza in Costa Mesa (vlakbij Los Angeles, Californië) en op Madison Avenue in New York. Tegen eind juli zal het label een netwerk van 51 monomerkwinkels uitbaten. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.