Steppin’ Out breidt terug uit | RetailDetail

Steppin’ Out breidt terug uit

Steppin’ Out breidt terug uit

Na het faillissement van vorige zomer is het aantal winkels van Steppin' Out gestaag terug aan het stijgen. Volgende week gaat de zesde winkel openen, waarmee de keten bijna terug op de helft zit van het aantal winkels voor het faillissement.

DNA verloren onder vorige eigenaars

Na het faillissement openden vier winkels snel terug de deuren en vorige week opende in Den Bosch het vijfde filiaal zijn deuren. Daar komt binnenkort nog een vestiging in Rotterdam bij, op de exact zelfde plaats als voorheen. "Daar moet de bezem nog goed doorheen worden gehaald", zegt CEO en eigenaar Clé Enneking aan RetailNews.

 

Doel van Enneking is om Steppin' Out terug te brengen naar hoe het voorheen was: volgens hem is het DNA van de keten onder de vorige eigenaars verloren gegaan. Daarnaast wordt de keten in een moderner jasje gestoken en samengebracht met Mees Kinderkleding, waar Enneking ook eigenaar van is. Om kosten te besparen delen beide ketens al een hoofdkantoor.

 

Belangrijk is ook de verjonging van de keten, die nu vooral vijftigers trekt. "Wanneer een vader met zijn zoon de winkel in komt, willen wij hen allebei kunnen bedienen", zegt Enneking. "Daarna wil ik me wellicht wat meer richten op wholesale en het online kanaal. Maar dat is vooralsnog toekomstmuziek."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).