Sterk eerste half jaar voor Zalando | RetailDetail

Sterk eerste half jaar voor Zalando

Sterk eerste half jaar voor Zalando

De Duitse online retailer Zalando heeft een sterk eerste zes maanden van 2014 achter de rug. De omzet steeg met bijna dertig procent en het bedrijf haalde een positieve EBIT voor de periode, wat wordt aanzien als een groot succes.

"Groot succes"

De totale halfjaaromzet van Zalando bedroeg 1,047 miljard euro, een stijging van 29,5% ten opzichte van de 809 miljoen euro in 2013. 546 miljoen euro daarvan werd behaald in het tweede kwartaal van dit jaar: een stuk meer dan in 2013, toen de omzet in het tweede kwartaal 437 miljoen euro bedroeg.

 

Bovendien haalde Zalando een positieve EBIT van 12 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2014. In het tweede kwartaal alleen bedroeg de EBIT zelfs 35 miljoen euro. "Een positieve EBIT bereiken in het eerste half jaar is een groot succes voor Zalando. Traditioneel was de prestatie in de eerste helft van het financieel jaar zwakker dan in de tweede helft", zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.

 

In de eerste helft van het jaar werd de nieuwe mobiele app uitgerold naar alle internationale markten, waardoor in het tweede kwartaal 41 procent van de bezoekers op de website via mobiel kwamen. In het tweede kwartaal werd de website van Zalando 323 miljoen keer bezocht en waren er 13,7 miljoen actieve gebruikers. Een jaar eerder waren dat er slechts 11,6 miljoen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.