Sterk tweede kwartaal voor Adidas | RetailDetail

Sterk tweede kwartaal voor Adidas

Sterk tweede kwartaal voor Adidas
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Adidas heeft er een bijzonder sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet steeg met maar liefst 20% en op basis van die cijfers werd ook besloten om de verwachtingen voor heel het jaar bij te stellen.

Overal groei, behalve in Rusland

De totale omzet van Adidas kwam in het tweede kwartaal uit op 5,04 miljard euro, waarbij het merk Adidas met 21% groeide en Reebok met 5%. De sterke groei bij het merk Adidas was te danken aan een tweecijferige groei in de ‘running’ categorie en een sterke verkoop van de collecties Adidas Originals en Adidas Neo. Bij Reebok werden de cijfers negatief beïnvloed door de inspanningen die worden geleverd om de distributie in de Verenigde Staten terug op orde te krijgen.

 

Adidas groeide in elke regio, behalve in Rusland, waar de omzet met 11% daalde. De sterkste groei was er te vinden in China en Noord-Amerika, waar de omzet respectievelijk met 28 en 26% groeide. Ook in West-Europa maakt het sportmerk een sprong voorwaarts van 19%, hoewel het merk daar had te maken met een zwaar vergelijkingsjaar naar aanleiding van het EK Voetbal in 2016.

 

Hogere verwachtingen

De nettowinst steeg dan weer met 16% naar 347 miljoen euro. Over de eerste zes maanden van het jaar heen maakte Adidas een winst van 809 miljoen euro, 21% meer dan een jaar eerder.

 

Vanwege de goede prestaties in de eerste helft van het jaar heeft Adidas besloten om de verwachtingen voor het volledige jaar bij te stellen. Het gaat nu uit van een omzetgroei tussen 17 en 19%, daar waar het eerst mikte op 12 tot 14%. De nettowinst moet dan weer met 13 tot 15% stijgen naar een bedrag tussen 1,2 en 1,225 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.