Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler | RetailDetail

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.

Groei op alle markten

De totale omzet van Moncler kwam in de eerste drie maanden van het jaar uit op 276,2 miljoen euro, een stijging van 16% ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er sprake van groei van 15%.

 

De grootste groei was te vinden in de retailtak van Moncler, die goed was voor een omzet van 203,9 miljoen euro (+18%). Vooral in Europa-zonder-Italië maakte het merk een sterke opmars: daar steeg de retailomzet met 26%, dankzij goede verkopen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Op thuismarkt Italië steeg de omzet met 7%. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 12%, dankzij de opening van een aantal nieuwe winkels in de Verenigde Staten. Zo is Moncler tegenwoordig te vinden op de prestigieuze Madison Avenue in New York. In Azië tot slot steeg de omzet met 12 procent.

 

De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg dan weer met 8% naar 72,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.