The Sting stopt met verkoop van bont

The Sting stopt met verkoop van bont

Sinds gisteren zijn alle producten met echt bont verdwenen uit de filialen van kledingketen The Sting. Ze doen dit als reactie op hun vermelding op de 'Te Bontlijst' van de Bont voor Dieren. Op die lijst staan alle winkels en merken die bont verkopen. The Sting zegt vanaf nu alle bont te bannen.

"Tegen ieder gebruik van bont"

"The Sting is tegen ieder gebruik van bont in de collecties, zowel in kleding als in accessoires. Wij hebben dan ook besloten een strikt bontvrij beleid te gaan voeren in al onze winkels en hebben het bont dat aanwezig was laten verwijderen", zegt Marco van Muiswinkel, woordvoerder van The Sting.

 

Ze volgen hiermee het voorbeeld van Groupon, de webshop Kleertjes.nl en Perry Sport, die eerder al besloten om bont te bannen na acties en druk van de Bont voor Dieren en haar leden.

 

De Bont voor Dieren ijvert al jaren tegen het gebruik van bont. Ondanks uitgebreide voorlichting van de organisatie gaan andere merken zoals Gaastra en Nickelson toch door met de verkoop van producten die bont bevatten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top