Stuart Weitzman heeft nieuwe CEO | RetailDetail

Stuart Weitzman heeft nieuwe CEO

Stuart Weitzman heeft nieuwe CEO

Het Amerikaanse Coach heeft Wendy Kahn aangeduid als de nieuwe CEO van schoenenmerk Stuart Weitzman. Ze volgt in de functie van CEO Waye Kulkin op.

“Ideale kandidate”

”Wendy heeft al veel ervaring met het leiden en ontwikkelen van grote luxemerken en is daarom de ideale kandidate om Stuart Weitzman te leiden en het merk verder uit te bouwen,” stelde Coach-CEO Victor Luis in een persbericht. “Ze wordt gezien als iemand die kan zorgen voor groei op het gebied van retail en wholesale in categorieën als schoenen, kleding en accessoires." Momenteel is Kahn nog aan de slag als CEO bij Valentino USA en V.F.G. USA & Canada.

 

Coach is pas sinds 2015 eigenaar van Stuart Weitzman, waar huidig CEO Waye Kulkin maar liefst 25 jaar de leiding had over het merk. Hij zal in september aftreden, waarna hij als consultant aan de slag gaat bij Coach.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.