Suit Supply opent eerste shop-in-shop | RetailDetail

Suit Supply opent eerste shop-in-shop

Suit Supply opent eerste shop-in-shop

De Nederlandse keten Suit Supply gaat deze zomer zijn eerste shop-in-shop openen in het Amerikaanse Dallas. Die komt op een oppervlakte van 100 m² in het luxewarenhuis Stanley Korshak.

Aanbod van warenhuis

De maatpakspecialist zal er zijn meer luxueuze collecties verkopen, aangezien die het beter doen in de Verenigde Staten. De shop-in-shop zal exact hetzelfde ingericht worden als elk ander filiaal van Suit Supply: zo zal er een kleermaker aanwezig zijn die pakken verstelt indien nodig.

 

Het warenhuis benaderde Suit Supply zelf voor de shop-in-shop: "Het aanbod van Stanley Korshak was een kans die we niet wilden laten liggen. Drie jaar geleden zijn we met een eerste Amerikaanse winkel in SOHO, New York begonnen. Op dit moment hebben elf winkels in de Verenigde Staten en onlangs hebben we ook onze eerste winkel in Canada, Toronto, geopend", zegt vicepresident Nish de Gruiter aan Fashionunited.

 

"Dit heeft de aandacht van andere retailers getrokken. In de eerste instantie hielden we de shop-in-shops af, maar nu hebben we contact met een aantal retailers die een goede aanvulling op onze eigen winkels zijn", gaat De Gruiter verder.

 

Ook gewone filialen openen deuren

De shop-in-shop in Dallas is de eerste wereldwijd, maar zeker niet de laatste. Daarom zijn ze bij Suit Supply nu zelf op zoek naar partners en staan ze open voor voorstellen van andere partijen. "De eis die we aan retailers stellen is dat ze onze visie delen en ons label bij hun assortiment aansluit."

 

Daarnaast blijft de keten ook volwaardige winkels openen. "Zo komen er over een paar weken winkels in Moskou en Phoenix, en ook in China staan een tweede en derde winkel op de planning. We zijn dus niet afhankelijk van shop-in-shops en kunnen kritisch zijn als we bepalen met welke winkels we willen samenwerken," besluit De Gruiter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.