Suit Supply wil niet te snel groeien | RetailDetail

Suit Supply wil niet te snel groeien

Suit Supply wil niet te snel groeien

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Sterke expansie in Verenigde Staten

Volgens De Jong is het dan ook belangrijk dat Suit Supply op een natuurlijk tempo blijft groeien: “Je kunt dat best versnellen, maar niet zonder risico’s. Zodra wij de spelden op de verkeerde hoogte in de broekspijp zetten, is het snel afgelopen,” zegt hij aan De Telegraaf. “Personeelstraining en service moeten perfect zijn. Het gaat om de juiste mensen vinden die goed met klanten communiceren en verstand van zaken hebben.”

 

Momenteel wordt er vooral werk gemaakt van de uitbreiding in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Zo komen er dit jaar alleen al twaalf nieuwe winkels in de Verenigde Staten, naast de 25 winkels die de pakkenspecialist er al opende sinds 2011.

 

Geen grote plannen voor Zuid-Amerika

Er wordt ook een vestiging geopend in Mexico-Stad. Daar werd eerder al een winkel uitgebaat door een zelfstandige ondernemer, maar nadat die de huur niet meer betaalde, besloot Suit Supply er in eigen beheer verder te gaan. De winkel moet in ieder geval niet gezien worden als een startschot voor expansie in Zuid-Amerika. Volgens De Jong is import naar dat gebied bijzonder lastig. “Je moet er bijna een eigen productie opzetten. Wij hebben onze handen al vol aan het groeipotentieel in Europa, Amerika en China.”

 

Deze maand werd ook een filiaal geopend in Dubai, waarmee Suit Supply voor het eerst de stap naar de Verenigde Arabische Emiraten zet.

 

In april van 2016 sprak De Jong ook al over de expansieplannen van het bedrijf. Toen werd er melding gemaakt van eerste winkels in Australië, Denemarken en Zweden. Dat zijn niet toevallig drie landen waar Suit Supply online al bijzonder sterk aanwezig was, ondanks het feit dat er dus geen eigen winkels te vinden waren. De keten zet dan ook bijzonder sterk in op de ontwikkeling van omnichannel. Volgens De Jong is ongeveer de helft van het bedrijf daar mee bezig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.