SuperDry boekt sterke resultaten

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperGroup, het bedrijf achter modemerk SuperDry, heeft zijn investeerders beloond met de uitbetaling van een extra dividend na bijzonder sterke prestaties in het voorbije boekjaar.

Goede verkoop nieuwe collecties

De totale omzet van SuperGroup groeide met 21,3% naar 590,1 miljoen pond (710 miljoen euro). Vooral de vrouwencollecties en de collectie die SuperGroup in samenwerking met de Britse acteur Idris Elba heeft ontwikkeld, wisten goed te verkopen. Door die hogere omzet steeg ook de winst voor belastingen met 16% naar 73,5 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro).

 

De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% dankzij een bijzonder sterk laatste kwartaal, waarin de vergelijkbare omzet met 15,4% steeg. In de Verenigde Staten werd wel een verlies van 3,5 miljoen euro gemaakt, maar SuperGroup zegt dat het ook daar op de goede weg is.

 

SuperGroup voegde bijna 13.000 m² aan winkeloppervlakte toe in het voorbije boekjaar, waarvan 90% in Europa. Ook de online omzet steeg sterk: die is nu goed voor 23% van de totale retailomzet. “We bereiken meer klanten met een breder aanbod en we zijn blij met de positieve reactie op onze vrouwencollecties en de innovaties van SuperDry Sport en de premium Idris Elba-collectie”, zegt CEO Euan Sutherland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.