SuperDry boekt sterke resultaten

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperGroup, het bedrijf achter modemerk SuperDry, heeft zijn investeerders beloond met de uitbetaling van een extra dividend na bijzonder sterke prestaties in het voorbije boekjaar.

Goede verkoop nieuwe collecties

De totale omzet van SuperGroup groeide met 21,3% naar 590,1 miljoen pond (710 miljoen euro). Vooral de vrouwencollecties en de collectie die SuperGroup in samenwerking met de Britse acteur Idris Elba heeft ontwikkeld, wisten goed te verkopen. Door die hogere omzet steeg ook de winst voor belastingen met 16% naar 73,5 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro).

 

De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% dankzij een bijzonder sterk laatste kwartaal, waarin de vergelijkbare omzet met 15,4% steeg. In de Verenigde Staten werd wel een verlies van 3,5 miljoen euro gemaakt, maar SuperGroup zegt dat het ook daar op de goede weg is.

 

SuperGroup voegde bijna 13.000 m² aan winkeloppervlakte toe in het voorbije boekjaar, waarvan 90% in Europa. Ook de online omzet steeg sterk: die is nu goed voor 23% van de totale retailomzet. “We bereiken meer klanten met een breder aanbod en we zijn blij met de positieve reactie op onze vrouwencollecties en de innovaties van SuperDry Sport en de premium Idris Elba-collectie”, zegt CEO Euan Sutherland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.