SuperGroup investeert in expansie op Europese vasteland | RetailDetail

SuperGroup investeert in expansie op Europese vasteland

SuperGroup investeert in expansie op Europese vasteland

Superdry-eigenaar SuperGroup heeft 4,2 miljoen euro geïnvesteerd in de Duitse markt, om zo de groei op het Europese vasteland te versnellen. Voor het eerst was de internationale omzet ook hoger dan die in het Verenigd Koninkrijk.

Zeven winkels in Duitsland

De deal van 3,5 miljoen pond geeft SuperGroup de directe controle over zeven winkels in Duitsland, waardoor het meteen vrij stevig staat in één van de grootste Europese markten. "Het laat ons toe om veel sneller uit te rollen in Europa", zei CEO Julian Dunkerton.

 

Tijdens het eerste half jaar van 2013 steeg de identieke omzet van de groep met 8,1 procent. De totale omzet steeg met 21,2 procent naar 191,6 miljoen pond (230 miljoen euro). Supergroup geeft geen aparte cijfers vrij voor online en offline verkopen, omdat "de lijnen heel snel heel wazig zouden worden". De omzet in groothandel steeg met 25 procent naar 74,9 miljoen pond (90 miljoen euro), dankzij een grotere internationale vraag.

 

Zo herstelt SuperGroup stilaan van de klappen die het in 2011 kreeg, toen het aandeel van het bedrijf sterk zakte na enkele foute beslissingen en daaropvolgende winstwaarschuwingen. "Elk kwartaal met identieke omzetgroei rekent daarmee af. Beetje bij beetje krijgen mensen weer vertrouwen", aldus de CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.