SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport | RetailDetail

SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport

SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport
Shutterstock

SuperGroup, het moederbedrijf van modemerk SuperDry, heeft laten verstaan dat het werkt aan zelfstandige winkels van het merk SuperDry Sport. De eerste vestiging moet in oktober zijn deuren openen in het Franse Grenoble.

Inzetten op groeiende markt athleisure

Na die eerste opening moeten er nog snel vier andere winkels volgen, zodat er tegen de kerstperiode vijf vestigingen van SuperDry Sport open zijn. SuperGroup wil zo inspelen op de groeiende markt van vrijetijdssportkleding en het merk laten uitgroeien tot een wereldwijd lifestylemerk. “De voorspelde groei in de sportmarkt is naar verwachting hoger dan die van de modemarkt,” stelt CEO Euan Sutherland. “We zijn al actief in athleisure met onze sweatshirts, T-shirt en joggingbroeken, maar we gaan nu richting meer technische sportkleding.”

 

SuperDry heeft wereldwijd al bijna 900 winkels in zestig verschillende landen. Vorig boekjaar haalde het een winst voor belastingen van 77 miljoen euro (+18,4%) en een vergelijkbare omzetgroei met 12,7%. Het slaagde er tevens in om in Noord-Amerika, waar het zeven nieuwe winkels opende, voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.