Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei | RetailDetail

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup, het Britse concern boven modemerk SuperDry, zag zijn omzet het voorbije boekjaar stijgen met liefst 21%. Een mooi afscheidscadeau voor medestichter James Holder, die het wat rustiger aan gaat doen.

24 nieuwe boetieks

Supergroup ziet zijn omzet van het voorbije boekjaar, dat liep tot eind april, uitkomen op 589,5 miljoen pond (net geen 750 miljoen euro), zo meldt het Britse concern. Dat resultaat dankt de groep niet alleen aan de opening van 24 nieuwe winkels (goed voor een toename van de verkoopoppervlakte met 18%) maar ook en vooral aan een betere verkoop in de bestaande winkels: de vergelijkbare omzet steeg met 11%.

 

Supergroup verwacht dat de winst ergens tussen 72,5 en 74 miljoen pond (omgerekend 92 tot 94 miljoen euro) zal uitkomen, nieuws dat het aandeel op de Londense beurs liefst 13% hoger deed uitkomen. “Onze focus blijft liggen op de uitbreiding van het SuperDry-merk en de uitvoering van een duidelijke groeistrategie, gebaseerd op aanhoudende investeringen in nieuwe winkels teneinde onze business te versterken”, zegt CEO Euan Sutherland, die vorig jaar medeoprichter Julian Dunkerton opvolgde aan het hoofd van de groep.

 

James Holder gaat SuperDesign Lab leiden

Na Dunkerton vorig jaar zet nu ook die andere medeoprichter, James Holder, een stap opzij. Holder, tot nog toe merk- en designdirecteur, legt zijn functie neer en verlaat ook de raad van bestuur van Supergroup. Hij wil meer tijd kunnen besteden aan persoonlijke interesses.

 

Toch verdwijnt Holder niet helemaal: hij neemt de leiding op zich van het nieuw opgerichte SuperDesign Lab, dat de innovatiemotor van de groep moet worden. Holder heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij heel veel potentieel ziet in de markt van de sportkledij en de premiummerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.