Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

 

“Toekomst vooral online”

UFG is bekend als schoenengroothandel en is in heel Europa en Noord-Amerika actief. De Nederlandse groep commercialiseert onder meer de collecties Shoes Unlimited, Trend Design en Star Collections (waaronder de schoeisellijnen van bekende kledingmerken als Bjorn Borg en Gaastra vallen). Sinds 2016 is UFG ook actief in de detailhandel: dat jaar nam het de damesmodeketens Le Ballon en Invito over.

 

De overname van de merkrechten door UFG komt onverwacht snel: het label was amper twee maanden in handen van een investeerdersgroep. Volgens zakenblad Quote, dat het nieuws uitbracht, luidt de officiële uitleg “dat er te veel moeilijkheden waren bij de doorstart”. al zeggen diezelfde bronnen dat de continuïteit van het label nooit een prioriteit is geweest: “'Ik vrees dat het nooit de bedoeling was om een doorstart te realiseren, en dat de curator erin getuind is...”, citeert Quote een anonieme bron.

 

Erwin Jaspers, algemeen directeur van UFG, bevestigt de overname en geeft aan dat “de toekomst van Supertrash vooral online zal liggen. “'Over de winkels lopen nog gesprekken, net als met de Belgische franchisenemer. Nu we er toch vol instappen hopen we deze ook mee te krijgen”, klinkt het nog. Hoeveel UFG betaalt heeft voor Supertrash, is niet bekend, maar “het is relatief gezien een kleine investering, aangezien Supertrash geen internationaal merk is. De focus ligt op de Benelux.” Oprichtster Olcay Gulsen is niet betrokken bij de doorstart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.