Supertrash steekt de oceaan over | RetailDetail

Supertrash steekt de oceaan over

Supertrash steekt de oceaan over

Het Nederlandse modemerk Supertrash steekt de oceaan over en opent vermoedelijk opent nog dit jaar de eerste winkel in New York.

Via Antwerpen naar New York

Voor onderneemster Olcay Gulsen is het geen debuut in Noord-Amerika: Supertrash heeft al een kantoor en een showroom in New York. Nu begint het merk echter ook met de rechtstreekse verkoop aan consumenten. De onderneemster meldt dat de winkel aan Prince Street gaat komen, maar dat de exacte openingsdatum nog niet bekend is.

 

Supertrash opende in 2010 zijn eerste winkel in Eindhoven en beschikt intussen over tien vestigingen in Nederland en een winkel in het Belgische Antwerpen. De Verenigde Staten worden daarmee het derde land voor Supertrash. Gulsen is in Nederland onder meer ook bekend als de levenspartner van oud-voetbalinternational Edgar Davids.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.