Swatch stuurt winstwaarschuwing uit | RetailDetail

Swatch stuurt winstwaarschuwing uit

Swatch stuurt winstwaarschuwing uit

Het Zwitserse Swatch heeft in aanloop naar de bekendmaking van zijn halfjaarcijfers alvast een winstwaarschuwing uitgestuurd. De horlogemaker verwacht dan ook dat de winst met meer dan de helft zal dalen.

Positieve evolutie in China

De Swatch Group gaat voor de eerste helft van het jaar uit van een daling van de netto-omzet van 12% als gevolg van lagere verkopen op belangrijke markten, zoals Europa. Daardoor zal ook de winst met 50 tot 60% dalen.

 

In China was er wel een positieve evolutie merkbaar, maar in Frankrijk en ook op thuismarkt Zwitserland was er sprake van een omzetdaling in de eerste helft van 2016. Swatch wijst ook naar investeringen die het doet in eigen personeel, nieuwe producten en marketing als een reden voor de lagere winst.

 

De Swatch Group is naast het gelijknamige merk ook eigenaar van duurdere merken zoals Omega, Blancpain en Longines.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.