Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

De Nederlandse modeketen Tailor & Elbaz wil in de toekomst het aantal filialen flink optrekken. Momenteel heeft de keten twee filialen in Maastricht en Amsterdam, maar daar moeten er ongeveer tien bijkomen.

 

Ook onlineverkoop loopt goed

Dat zegt oprichtster Maria Tailor in een interview met het FD. “We zijn met elf mensen, en mijn kleding is te koop in zeven landen. We hebben ook twee eigen winkels, in Maastricht en Amsterdam. Ik wil naar tien of twaalf winkels in de grote steden. Online gaat ook heel goed, verrassend goed”, aldus Tailor.

 

Tailor & Elbaz werd in 2014 opgericht door Maria Tailor en Tamara Elbaz. Die laatste besloot vorig jaar echter om het bedrijf te verlaten en zich terug te trekken uit de mode-industrie. Maria Tailor, die oorspronkelijk vooral instond voor het creatieve aspect van het label, ging sindsdien op eigen houtje verder met het merk.

 

“Wij maken kleding met een designer-feeling voor een goede en betaalbare prijs. Een Valentino kost 2500 euro en wij hebben een mooi jurkje met hetzelfde gevoel voor 119 euro”, zegt Tailor over het idee achter het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.