'Take a walk in the park' bij Brantano

'Take a walk in the park' bij Brantano

'Take a walk in the park' bij Brantano

(publireportage) Brantano is helemaal terug met een gloednieuw winkelconcept. De nieuwe baseline ‘like a walk in the park’ vat het perfect samen: Brantano is een plaats waar iedereen samen komt en zijn plekje vindt. 

 

Fris nieuw concept

Brantano is marktleider in kinderschoenen en sneakers. Gezinnen vormen een belangrijke doelgroep, maar ook heel wat vijftigplussers zijn trouwe klant bij de retailer. De uitdaging? Een concept ontwikkelen dat dit brede publiek aanspreekt. 

 

Het resultaat is alvast geslaagd. De nieuwe inrichting, het frisse kleurenpalet en de integratie van enkele digitale concepten van DOBIT geven de winkel een moderne, stijlvolle uitstraling.

 

Scan, kies & match

Het 3D-voetscansysteem is al langer het handelsmerk van Brantano. In het nieuwe winkelconcept gaat de retailer echter een stapje verder. “Naast de 3D-voetscan zijn er ook op verschillende plaatsen in de winkel ‘check-points’ geïntegreerd”, zo vertelt Roeline Ham, Brand Manager bij Brantano. 

 

“Dit zijn interactieve schermen waar de klant zijn klantenkaart scant en ook de barcode van de schoenendoos. Het systeem geeft vervolgens aan of het gekozen paar wel écht de juiste match is: is de schoen te groot, te klein, de wreef te smal,… de informatie verkregen via de 3D-voetscan wordt hier omgezet in advies op maat.”

 

Deze interactieve check-points doen ook dienst als extra verkoopkanaal: “Indien de juiste schoen niet voorhanden is, kan de klant via dit touch-point nagaan in welke filialen de schoen wel beschikbaar is of de webshop raadplegen en alsnog het juiste paar bestellen”, vult Roeline aan. 

 

Hiermee zet Brantano een belangrijke stap richting het omnichannelverhaal en wordt nee-verkoop de kop in gedrukt.

 

Van kop tot teen

Aan het schoenenaanbod werden drie kledingzones toegevoegd, waar zowel mannen, vrouwen als kinderen kunnen snuisteren tussen de collectie. “Bij deze zones hangen digitale schermen met inspirerende content”, aldus Roeline. 

 

“Via deze signage-schermen communiceren we campagnebeelden en merkbeelden die passen bij de sfeer van het concept. We willen hiermee klanten inspireren en het parkgevoel nog meer naar boven brengen. De schermen geven een uitstekende beeldkwaliteit én zijn mooi geïntegreerd in het totaalconcept. Hierdoor komt de content erg mooi tot zijn recht.”

 

“De investering in het hele digitalsignage-platform zal op termijn zeker renderen”, voegt Roeline hieraan toe. “Doordat we alles centraal aansturen via Scala kunnen we de content veel sneller veranderen en bijsturen en dit tegen een relatief lage kost.”

 

Klant weet het te smaken

De eerste reacties zijn positief. “We hebben al een kleine 1000 klanten via exitpolls bevraagd”, vertelt Roeline. “De resultaten tonen aan dat iedereen het nieuwe, moderne aspect van de winkel bijzonder waardeert. Het is een geslaagde upgrade, zonder af te doen aan het schoenenaanbod.”

 

In totaal zijn al acht Brantano-winkels vernieuwd. Tegen 2018 zullen alle 100 filialen schitteren onder dit nieuwe concept.


Meer info en inspiratie? Surf naar solutions.dobit.com of contacteer ons via info@dobit.com.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.