Tesco (opnieuw) naar Verenigde Staten | RetailDetail

Tesco (opnieuw) naar Verenigde Staten

Tesco (opnieuw) naar Verenigde Staten

Een jaar nadat het zich volledig terugtrok uit de Verenigde Staten, gaat het Britse Tesco opnieuw de oceaan oversteken. Ditmaal gaat het winkels van de kledingketen F&F openen aan de oostkust van de VS.

Terugkeer binnen het jaar

Het eerste filiaal van F&F zal zijn deuren openen in mei in Boston. Daarna volgen er nog winkels in onder andere New York, Virginia en Maryland. In totaal zullen er in een eerste fase al zeker zeven winkels openen.

 

Momenteel heeft F&F 43 franchisewinkels in tien landen, maar de keten is van plan om op enkele markten nog verder uit te breiden. Ook voor de winkels in de Verenigde Staten werkt Tesco samen met een franchisenemer, namelijk Retail Group of America.

 

Nog geen jaar geleden verkocht Tesco zijn Fresh & Easy-formule in de Verenigde Staten, nadat het zes jaar had geprobeerd om door te breken om de Amerikaanse markt. Wereldwijd is Tesco de derde grootste retailer, na Walmart en Carrefour.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.