Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland | RetailDetail

Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland

Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland

De Britse hypermarktgroep Tesco heeft nu ook op het Europese vasteland vestigingen van zijn kledingketen F&F geopend. In Gibraltar zijn twee winkels geopend en in Zwitserland zeven, telkens in samenwerking met een lokale partner.

Samenwerken met lokale partners

Enkele maanden geleden kondigde Tesco aan dat voor een versnelde expansie voor zijn kledingketen F&F in landen waar het nog niet aanwezig was, zou opteren voor de franchiseformule. De plannen voorzagen in een opening van vijftig winkels in vijf jaar, een doelstelling die tegen het huidige tempo makkelijk wordt gehaald.

 

Half mei opende de eerste franchisewinkel van F&F de deuren in Saoedi-Arabië. Daarna trok het concern naar Kazachstan, waar een maand later de tweede in Astana werd opgestart. Vandaag telt F&F al 19 alleenstaande franchisewinkels, maar er zijn ook al dertien franchisewinkels ingebed in een groter concept.

 

In Zwitserland werkt Tesco samen met Coop, de tweede retailer van het land. De eerste zeven winkels werden er geopend in Coop-hypermarkten in de streek rond Zurich. In Gibraltar ging Tesco met franchising van start in samenwerking met Pisa International. De twee recentelijk geopende winkels omvatten ook de eerst F&F Kids-verkooppunt.


De kleding van F&F wordt nu al verkocht in zestien landen. Op de thuismarkt in Groot-Brittannië kon het merk vorig jaar een omzet van meer dan 1 miljard pond (1,2 miljard euro) boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.