Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland | RetailDetail

Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland

Tesco rolt kledingketen F&F uit op vasteland

De Britse hypermarktgroep Tesco heeft nu ook op het Europese vasteland vestigingen van zijn kledingketen F&F geopend. In Gibraltar zijn twee winkels geopend en in Zwitserland zeven, telkens in samenwerking met een lokale partner.

Samenwerken met lokale partners

Enkele maanden geleden kondigde Tesco aan dat voor een versnelde expansie voor zijn kledingketen F&F in landen waar het nog niet aanwezig was, zou opteren voor de franchiseformule. De plannen voorzagen in een opening van vijftig winkels in vijf jaar, een doelstelling die tegen het huidige tempo makkelijk wordt gehaald.

 

Half mei opende de eerste franchisewinkel van F&F de deuren in Saoedi-Arabië. Daarna trok het concern naar Kazachstan, waar een maand later de tweede in Astana werd opgestart. Vandaag telt F&F al 19 alleenstaande franchisewinkels, maar er zijn ook al dertien franchisewinkels ingebed in een groter concept.

 

In Zwitserland werkt Tesco samen met Coop, de tweede retailer van het land. De eerste zeven winkels werden er geopend in Coop-hypermarkten in de streek rond Zurich. In Gibraltar ging Tesco met franchising van start in samenwerking met Pisa International. De twee recentelijk geopende winkels omvatten ook de eerst F&F Kids-verkooppunt.


De kleding van F&F wordt nu al verkocht in zestien landen. Op de thuismarkt in Groot-Brittannië kon het merk vorig jaar een omzet van meer dan 1 miljard pond (1,2 miljard euro) boeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.