Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich
Woolrich

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging: klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Extreme Weather

De nieuwe winkel op de Corso Venezia in Milaan heeft een winkeloppervlakte van 700 m², waarop verschillende collecties van het merk zijn uitgestald. Toch valt de winkel vooral op vanwege een aantal aparte ruimtes: zo is er de Extreme Weather Experience Room, waar de temperatuur in de herfst en de winter tussen -20 en 5 graden ligt en er zelfs sneeuw op de grond te vinden is. In de zomer en de lente is het een beetje warmer, maar kan het in de kamer flink waaien en regenen. Bedoeling van de kamer is dat klanten hun nieuwe jas kunnen testen in de condities waarvoor hij gemaakt is.

 

Daarnaast is er ook een hoekje waar klanten hun aankopen kunnen laten personaliseren met borduursels of speciale labels. Klanten kunnen in specifieke delen van de winkel ook een private shoppingservice krijgen en de winkel heeft zelfs een eigen tuin waar klanten exotische planten kunnen kopen.

 

Vijf flagshipstores tegen 2020

“Ons startpunt was het idee om de fysieke winkelervaring te differentiëren van de online ervaring door de best mogelijke offline interactie te bieden maar wel het web geïntegreerd te houden in de winkel,” aldus Andrea Cané, creatief directeur van Woolrich.

 

De eerste flagshipstore is nog maar het begin voor het merk: eind volgend jaar of begin 2019 moet er ook een winkel komen in New York, en tegen 2020 moeten er wereldwijd vijf flagshipstores zijn. Er wordt ook hard gewerkt aan een volledige rebranding, waarbij onder andere het logo in een nieuw jasje wordt gestoken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top