Textieldiscounter KiK wil nu ook België veroveren | RetailDetail

Textieldiscounter KiK wil nu ook België veroveren

Textieldiscounter KiK wil nu ook België veroveren

De Duitse textieldiscounter KiK wil flink gaan uitbreiden. Het denkt daarbij aan nieuwe filialen in Frankrijk, Spanje, Italië, de Verenigde Staten en België. Momenteel heeft de keten al 3.255 winkels wereldwijd.

Groei stokt

Die uitbreiding moet er voor zorgen dat KiK de komende vijf jaar 1.500 nieuwe winkels opent, zegt voorzitter Patrick Zahn. Het is daarvoor al de Spaanse, Belgische, Italiaanse en Franse markt aan het bekijken, maar ook een uitbreiding naar de Verenigde Staten wordt niet uitgesloten. Dat schrijft L’Echo.

 

KiK werd in 1994 opgericht en kende in zijn eerste jaren een snelle groei, maar de voorbije periode is die groei sterk vertraagd. Op thuismarkt Duitsland viel de omzet tussen 2012 en 2014 zelfs terug van 1,38 miljard euro naar 1,29 miljard euro en werden er 94 filialen gesloten. Momenteel is de keten aanwezig in negen landen (Duitsland, Hongarije, Kroatië, Oostenrijk, Nederland, Polen, Slovakije, Slovenië en Tsjechië) en in 2014 had het een omzet van 1,7 miljard euro, een stijging van 7,1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.