Tiffany & Co heeft nieuwe CEO | RetailDetail

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO
Shutterstock

Juwelier Tiffany & Co heeft Alessandro Bogliolo aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt vanaf 2 oktober Frederic Cumenal op, die vijf maanden geleden al het bedrijf verliet.

Ervaring bij Bulgari

Bogliolo heeft alvast voldoende ervaring in de sector, want eerder was hij ook al zestien jaar aan de slag als COO bij Bulgari. “Alessandro heeft een welverdiende reputatie voor creativiteit en uitvoering en heeft eerder een aantal internationale merken geleid tot succes en betere prestaties. Ik geloof ook dat zijn visie en teamgerichte aanpak perfect passen bij de waarden van Tiffany’s”, stelt voorzitter en tijdelijke CEO Michael J. Kowalski.

 

“Ik ben vereerd en enthousiast over de gelegenheid om dit opmerkelijke bedrijf te leiden. Tiffany vertegenwoordigt met haar legendarische geschiedenis luxe, stijl en een buitengewone standaard kwaliteit en uitmuntendheid en ik kijk ernaar uit samen te werken met de raad en de rest van het Tiffany-team om op deze basis te bouwen,” stelt Bogliolo in een verklaring.

 

De vorige CEO, Frederic Cumenal, moest vijf maanden geleden het bedrijf verlaten, nadat Tiffany & Co te kampen kreeg met teleurstellende resultaten. Sindsdien is de juwelenmaker naarstig op zoek geweest naar een vervanger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.