Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen | RetailDetail

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger brengt een speciale collectie kleding voor kinderen met een functiebeperking op de markt. De modegroep werkt ervoor samen met de Amerikaanse non-profitorganisatie Runway of Dreams. Eerder maakte ook M&S al bekend een specifiek aanbod te hebben voor kleine kinderen met beperkingen.

 

Mooie kleding voor alle kinderen

De startcollectie bij Tommy Hilfiger omvat 22 kledingstukken, gaande van shirts over rokken tot jeans. Die dienen vaak te worden aangepast voor jongeren die een rolstoel gebruiken of voor jongeren met spierproblemen. Zij kunnen bijvoorbeeld niet of moeilijk overweg met drukknoppen en ritsen. Dus moet naar een alternatief worden gezocht, bijvoorbeeld met klittenband of met magneten.

 

Het verschil zit ook in details. Zo wordt bij het ontwerpen van kleding voor rolstoelgebruikers best ook rekening gehouden met aangepaste mouw- en beenlengtes en tailleband.

 

De aangepaste producten worden verkocht tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de klassieke producten van Tommy Hilfiger. De collectie is wel specifiek gemaakt voor de Amerikaanse markt.

 

Marks & Spencer springt ook op de kar

De collectie moet de betrokken jongeren onder meer een beter gevoel geven. Vaak moeten ze zich nu behelpen met aangepaste kleding uit medische winkels.

 

Tommy Hilfiger is niet de enige met een specifiek aanbod. Ook het Britse Marks & Spencer pakt uit met een aparte collectie van slaapkleding en body’s voor jonge kinderen met beperkingen of moeilijkheden. Deze zal echter alleen online worden verkocht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.