Topkerst voor merkendorp Roermond | RetailDetail

Topkerst voor merkendorp Roermond

Topkerst voor merkendorp Roermond

Het Designer Outlet-center in Roermond heeft de beste kerst uit zijn bestaan gedraaid in bezoekers en omzet. Ook het totale aantal bezoekers over het hele jaar is opnieuw fors gestegen.

Kwart miljoen bezoekers rond oudjaar

Volgens dagblad De Limburger kwamen er in de kerstweek 136.000 bezoekers naar het koopjesdorp, dat is het hoogste aantal ooit in een enkele week voor het centrum. Ook de omzet kwam uit op een record, maar details daarover wil directeur Marc Bauwens niet zeggen.

 

Hij is zelf wat beduusd over de resultaten van het outletcentrum: "Wij horen natuurlijk ook de geluiden uit de detailhandel over achterblijvende omzetten, maar het Outlet heeft het weer beter gedaan dan vorig jaar. In totaal 4.650.000 bezoekers in 2013, terwijl we er in 2012 4.200.000 hadden."

 

De drukte zet zich ook voort na Kerstmis: de nieuwjaarsweek bracht 126.000 bezoekers, meteen de vierde beste week ooit voor het centrum. Bauwens: "Dit betekent dat we in de twee weken rond kerst en nieuwjaar 262.000 bezoekers hebben gehad. Dat is meer dan een kwart miljoen mensen in veertien dagen. Op tweede kerstdag bijvoorbeeld waren er 40.000 mensen aanwezig in het centrum. We hebben 15.000 auto's kunnen plaatsen en dat allemaal zonder noemenswaardige problemen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.