Topshop opent eigen winkel in Amsterdam | RetailDetail

Topshop opent eigen winkel in Amsterdam

Topshop opent eigen winkel in Amsterdam

Kledingwinkel Topshop opent in oktober een eigen winkel in Amsterdam. Dat werd bekend gemaakt tijdens de lancering van Kate Moss’ collectie voor Topshop in Londen.

Nog weinig details bekend

De vestiging van Topshop in Amsterdam wordt een grote winkel, schrijft modeblad Elle op haar website. Het is nog niet bekend waar de winkel gevestigd wordt, al speculeren verschillende media over het voormalige pand van De Slegte aan de Kalverstraat of het pand aan het Rokin waar nu nog Maison de Bonneterie gevestigd is.

 

De retailer staat bekend om zijn betaalbare en moderne kleding. Filialen in New York, Berlijn en Parijs verkopen voornamelijk de algemene fashionlijn, waar eerder onder andere Kate Moss en Kate Bosworth voor ontwierpen. Het vlaggenschip in Londen huisvest een uitgebreidere collectie en heeft daarnaast ook een kapper, nagelsalon en theater.

 

Topshop wordt al sinds 2011 verkocht in Amsterdam. Het Britse modemerk opende eerst een shop-in-shop in warenhuis SPRMRKT maar sloot die al snel weer wegens tegenvallende winsten. Het was destijds voor consumenten goedkoper om de kleding via de webshop van Topshop aan te schaffen. In 2013 werd er een shop-in-shop in de Bijenkorf geopend van 149 m². In hetzelfde warenhuis is ook een vergelijkbare vestiging van het mannenlabel Topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.