Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’ Award

Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’ Award

Op het retailcongres “What’s going on in Retailing?!”, dat vandaag plaatsvond in Nieuwegein, viel naast de vele lezingen ook een prijs in de wacht te slepen. Voor de derde keer reikte CWB-MITEX een award uit aan een verdienstelijke retailer; dit keer was dat Mieke van Deursen, algemeen directeur van modeketen Shoeby.

‘Als je wil verder komen, loop dan samen’

“De prijs is in het leven geroepen om enerzijds iemand te belonen die iets doet voor het retailvak, maar die anderzijds ook ondernemend is”, legde presentator Gino Van Ossel het doel van de award uit. Die beide kwaliteiten vond de jury terug in Mieke van Deursen, die al dertig jaar blijk geeft van “gepassioneerd ondernemerschap” en nog lang niet klaar is.


Onder het motto ‘Als je wil opschieten, loop dan alleen. Als je wil verder komen, loop dan samen,’ leidt ze Shoeby, het Nederlandse franchiseconcept met meer dan 400 vestigingen en in volle uitbreiding richting België.


‘Keiharde franchise’

Sinds enkele jaren is Shoeby ook online aanwezig. “Het is een superleuke uitdaging als je met franchisers werkt. Er zijn tools genoeg om franchisers te laten delen in de inkomsten. De uitdaging is veel meer het winkelpersoneel leren omgaan met de realiteit van online en offline”, vertelde de topvrouw daarover.


Wat Shoeby volgens van Deursen anders maakt? “Het locatiebeleid van Shoeby is heel bijzonder: we zitten graag tussen de supermarkten, op de plek waar mensen boodschappen doen. Dat vergt een totaal ander beleid dan op A-locaties. Bovendien is de lokale held in ons franchisemodel onderzettend belangrijk, ondanks het feit dat het keiharde franchise is. Ons concept moet er heel duidelijk staan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top