Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’ Award

Topvrouw Shoeby wint ‘What’s going on in Retailing?!’ Award

Op het retailcongres “What’s going on in Retailing?!”, dat vandaag plaatsvond in Nieuwegein, viel naast de vele lezingen ook een prijs in de wacht te slepen. Voor de derde keer reikte CWB-MITEX een award uit aan een verdienstelijke retailer; dit keer was dat Mieke van Deursen, algemeen directeur van modeketen Shoeby.

‘Als je wil verder komen, loop dan samen’

“De prijs is in het leven geroepen om enerzijds iemand te belonen die iets doet voor het retailvak, maar die anderzijds ook ondernemend is”, legde presentator Gino Van Ossel het doel van de award uit. Die beide kwaliteiten vond de jury terug in Mieke van Deursen, die al dertig jaar blijk geeft van “gepassioneerd ondernemerschap” en nog lang niet klaar is.


Onder het motto ‘Als je wil opschieten, loop dan alleen. Als je wil verder komen, loop dan samen,’ leidt ze Shoeby, het Nederlandse franchiseconcept met meer dan 400 vestigingen en in volle uitbreiding richting België.


‘Keiharde franchise’

Sinds enkele jaren is Shoeby ook online aanwezig. “Het is een superleuke uitdaging als je met franchisers werkt. Er zijn tools genoeg om franchisers te laten delen in de inkomsten. De uitdaging is veel meer het winkelpersoneel leren omgaan met de realiteit van online en offline”, vertelde de topvrouw daarover.


Wat Shoeby volgens van Deursen anders maakt? “Het locatiebeleid van Shoeby is heel bijzonder: we zitten graag tussen de supermarkten, op de plek waar mensen boodschappen doen. Dat vergt een totaal ander beleid dan op A-locaties. Bovendien is de lokale held in ons franchisemodel onderzettend belangrijk, ondanks het feit dat het keiharde franchise is. Ons concept moet er heel duidelijk staan.”

Tags: