Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Schoenen Torfs gaat via een pop-upwinkel in Antwerpen uittesten of er met een specifieke aanpak meer mensen van allochtone afkomst bereikt kunnen worden. Vandaag komen zij vaak maar sporadisch over de vloer bij de klassieke Vlaamse winkels.

Gericht op het Offerfeest

De tijdelijke winkel komt in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen, vlakbij de Rooseveltplaats en het Centraal Station. Hij zal open zijn van 27 augustus tot en met 10 september. Dat is net voor de start van het driedaagse Offerfeest, een van de belangrijkste feesten voor moslims. Torfs wil er schoenen verkopen met een korting van 10%.

 

In het zelfde gebouw zullen bovendien drie moslima’s de kans krijgen om zonder huur te betalen een eigen modezaak te beginnen. Beau-Tique, Sadoq en By Lilla zullen er respectievelijk kleding, juwelen en handtassen en sjaals te koop aanbieden. Ook komt er een theebar, waar workshops over mode en styling gegeven zullen worden, schrijft Gazet van Antwerpen.

 

Aandacht voor etnische groepen

Torfs werkt voor het project samen met Tiqah, het marktonderzoeks- en communicatiebureau dat zich op etnomarketing richt. Volgens stichter Rachid Lamrabat laten bedrijven veel kansen liggen door etnische groepen onvoldoende aan te spreken op momenten die cruciaal zijn voor hen. Tiqah zegt vooral expertise te hebben in het benaderen van de moslimbevolking.

 

Dat de keuze voor het pop-upproject op Antwerpen viel, is dan ook niet verwonderlijk. De Scheldestad telt een grote bevolkingsgroep van allochtone afkomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.