Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Schoenen Torfs gaat via een pop-upwinkel in Antwerpen uittesten of er met een specifieke aanpak meer mensen van allochtone afkomst bereikt kunnen worden. Vandaag komen zij vaak maar sporadisch over de vloer bij de klassieke Vlaamse winkels.

Gericht op het Offerfeest

De tijdelijke winkel komt in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen, vlakbij de Rooseveltplaats en het Centraal Station. Hij zal open zijn van 27 augustus tot en met 10 september. Dat is net voor de start van het driedaagse Offerfeest, een van de belangrijkste feesten voor moslims. Torfs wil er schoenen verkopen met een korting van 10%.

 

In het zelfde gebouw zullen bovendien drie moslima’s de kans krijgen om zonder huur te betalen een eigen modezaak te beginnen. Beau-Tique, Sadoq en By Lilla zullen er respectievelijk kleding, juwelen en handtassen en sjaals te koop aanbieden. Ook komt er een theebar, waar workshops over mode en styling gegeven zullen worden, schrijft Gazet van Antwerpen.

 

Aandacht voor etnische groepen

Torfs werkt voor het project samen met Tiqah, het marktonderzoeks- en communicatiebureau dat zich op etnomarketing richt. Volgens stichter Rachid Lamrabat laten bedrijven veel kansen liggen door etnische groepen onvoldoende aan te spreken op momenten die cruciaal zijn voor hen. Tiqah zegt vooral expertise te hebben in het benaderen van de moslimbevolking.

 

Dat de keuze voor het pop-upproject op Antwerpen viel, is dan ook niet verwonderlijk. De Scheldestad telt een grote bevolkingsgroep van allochtone afkomst.